zondag 11 oktober 2020

Ameland

 zondag 11 oktober 2020

De commissie van de kunstmaand heeft besloten om de kunstmaand op Ameland wel door te laten gaan met de nodige aanpassingen. We zijn ingeroosterd van 16 t/m 22 november. Lijkt me leuk. Ook mooie locaties. 



Onze vakantie naar de Moezel is nu verplaatst naar april 2021 ben erg benieuwd of dat wel gaat lukken. Het spreekwoord is driemaal is scheepsrecht nou als dat ook niet lukt dan is het de derde keer dat we het moeten verplaatsen. Gisteren was een belangrijke dag. De subsidie aanvraag voor de warmtepomp is toegekend en wordt de komende week uitgekeerd. We hebben een nieuw energiecontract afgesloten bij Energiedirect. Krijgen 75 euro als welkomst premie en gaan van 220 euro nu terug naar 95 euro per maand.. 

De afgelopen week was wel heel bijzonder. We hebben een nieuw bed gekocht en die werd donderdag geleverd. 's morgens om 6 uur van bed af en alles in de was, het bed gedemonteerd en in de kamer gezet. 

De slaapkamer gezogen en gesopt en vervolgens om 11 uur het oude bed op een aanhangwagen gezet. 



Die hadden we weggegeven. De ontvangers waren er super blij mee. Als dank kregen we mooie en heerlijke cake en een heel mooi bos bloemen. Om 13 uur kwam ons nieuwe bed. De mannen zijn een uur bezig geweest alles in elkaar te zetten. Het is een hoog laag bed met instapverlichting. 

Het was even wennen de eerste nacht maar het gaat nu prima. De verlichting is zeker handig. Je stapt nog niet van bed af of de verlichting floept aan en je ziet gelijk de sloffen staan en als je terug komt floept het licht weer aan en kun je zo weer in bed schieten. We zijn er blij mee. 

Mocht het nodig zijn in de toekomst kunnen we zo de boel instellen dat we aangenaam kunnen zitten in bed. En ook voor de verzorging is het handig. Jullie merken wel we zijn zo op de toekomst voorbereidt. 

Met mijn bloeddruk gaat het nog steeds goed. Over 14 dagen naar de dokter om het door te spreken. 

Met mijn gezicht gaat het wat minder. Die zalf die ik moet gebruiken ruïneert mijn hele wang, maar ja dat moest ook zij de dermatoloog. We zullen zien. 


Donderdag a.s. wonen Max en ik 8 jaar samen. Die dag gaan we vieren met een uitje. 

Van de bank giro loterij heb ik een prijs gewonnen. Een reisje naar slot Haarzuilen ooit een keer geweest in een ver verleden. Dit lijkt ons leuk om het nog een keer te doen. we moeten er om 13 uur zijn. Want ze werken met een tijdslot. Daarna gaan we gezellig ergens eten en zo vliegt de dag weer voorbij. 


Verder doen we het rustig aan de komende week. 

Wel wordt er een beveiligingscamera aangebracht aan de woning a.s. dinsdag. Dan kunnen we zo van binnenuit de boel in de gaten houden. Je weet tegenwoordig maar nooit wat voor gespuis er voor de deur staat. 

En zo vliegen we weer op de volgende zondag af en mijn belevenissen die ik dan weer met jullie deel. 

Ik sluit af met piano concert no 5 van Ludwig van Beethoven. 


Geen opmerkingen: