zondag 27 september 2020

uitdagend

 zondag 27 september 2020 

Uitdagend....ja dat is het geweest met de proefrit in de nieuwe CX 30 van Mazda. We hebben een uurtje gereden en het was de moeite van het proberen waard. We zijn weer veel wijzer geworden. En daar ging het om. Wij nemen hem niet. De subsidie pot van € 4000,00 is leeg en dan is het maar afwachten wat de regering doen. Daarbij komen er nog vele kosten zoals een oplaadpunt e.d. Maar het belangrijkste is dat we nee zeggen. Hij kan maar een 280 kilometer rijden en moet dan weer worden opgeladen. Helemaal leeg dan moet hij zo'n 8 uur aan de oplader. Onderweg zou het in een uurtje kunnen en dan kan je weer een aantal kilometers. Maar dat heet dan het nieuwe rijden. Het zal allemaal wel maar wij blijven nog even bij onze eigen die we nu hebben. Ik vind onze auto van nu trouwens ook beter zitten. Nee voorlopig voor ons geen elektrische auto.

Wij zijn wel goed bezig voor het milieu nu we van het gas af zijn. En dat moet eerst maar eens voldoende zijn. 



Bij de dermatoloog was het zo gepiept alles is daar in het Ommelander ziekenhuis in Scheemda goed geregeld. De uitslag is: ik moet een zalf gebruiken en daar zal mijn huid kapot aan gaan. Dat is een aanval op de foute cellen. Na 4 weken stoppen met de zalf en dan zal alles weer genezen. Over 3 maand terugkomen om te laten controleren. Tevens moet ik naar de huisarts om andere medicatie te krijgen. Eén soort is kanker verwekkend. Dat heb ik weer. Gebruik je een middel voor de ene kwaal en krijg je er een ander voor terug. 

Donderdag a.s. dan maar naar de huisarts en kijken wat we daar weer aan kunnen doen.  

Woensdag hebben we bezoek gehad van mijn neef en zijn vrouw was super gezellig en we zijn verrast met een heel mooi bos bloemen. 

's avonds was er weer een gezellige avond bij groei en bloei. Een herfststuk gemaakt. 
donderdag en vrijdag de hele dag bij huis bezig geweest om zaken af te werken. 
Rond de buitenunit van de verwarming wilde ik nog wat afwerken opdat ik gemakkelijker gras kan maaien en dat ik niet met de grasmachine tegen de unit aan zou rijden. 
Vrijdagmiddag zijn we aan de rit geweest. In Stadskanaal staat een flat en die is aan de zijkant prachtig beschilderd. Nu wordt de flat afgebroken en ik wilde het kunstwerk graag zien voor de flat is verdwenen. Tegenwoordig is dat zo maar gebeurt. Er komt een mega kraan en weg is alles. 




Bovenin kun je al zien dat de kozijnen er al uit liggen. 
Ik vind het een prachtig kunstwerk. 
Na deze ervaring zijn we even op bezoek geweest bij mijn oom en tante. In de tachtig maar wonen nog zelfstandig en waren blij dat we even langs kwamen. We gaan binnenkort op bezoek. 
Gisteren zouden we een dagje weg gaan met mijn neef en zijn vrouw en de kinderen, maar dat hebben we in verband met de corona maar afgezegd. Wat in het vat zit verzuurt niet zullen we maar zeggen. 
De komende week zit er niet zoveel in het vat. Het weer beloofd redelijk te worden en er is nog genoeg te doen. We moeten verven binnen in huis want de CV ruimte is overbodig geworden en daar willen we een voorraadkast van maken. Maar dan moet er eerst worden geverfd. Zo moet in de badkamer wat worden bijgewerkt en ook in onze bijkeuken. Dus werk genoeg. 
Tevens wordt er een nieuw bed gebracht. Maar dan moet ons oude bed uit de slaapkamer. Dus moeten we regelen dat 's morgens de oude er uitgaat en dan kan 's middags de nieuwe er in. 
Het zou donderdagmiddag gebeuren maar dat gaat niet want dan zijn we op een bijeenkomst in het dorpshuis over het nieuwe wonen in Kolham. Tevens wordt de huiskamer geopend en daar wil ik graag bij zijn. 
Wij zullen ons de komende week niet vervelen en ik hoop jullie ook niet. 
Ik sluit af met een stukje piano muziek. Heb Spotify weer geïnstalleerd en daar beleef ik veel plezier aan met de mooiste muziek. 
Zo hoorde ik tijdens het computeren het piano concert no 5 en die zal ik hier laten horen. 








Geen opmerkingen: