zondag 22 maart 2020

Corona

zondag 22 maart 2020

Corona of te wel het COVID-19 virus.
Ja dit neemt je hele leven in beslag. Als je opstaat begint het al tot je gaat slapen.
De TV, Radio, krant overal wordt er over gepraat en geschreven. Soms door grote onzin praters.
Iedereen doet er aan mee. De wereld wordt helemaal gek gemaakt. En als het over gaat zitten we met de brokken. De hele economie naar zijn grootje en wij kunnen het allemaal bezuren.
Hier komen in de toekomst nog rare en nare dingen achter weg.
Zo beheerste het ook onze week. Maar gelukkig is er nog veel te doen in en om het huis en daar konden we al onze energie in kwijt. De winkels waren nog open en je kon er nog van alles kopen.
De kapper was open en gaf mijn de keuze met of zonder mondkapje knippen. Ik heb zonder gedaan en tot op heden is me er niets van overkomen. Spreek mensen aan zegt onze minister president nou ik pas wel op. Loop je in de winkel en zegt een winkelende mevrouw maak even ruimte ik wil jullie niet besmetten. Zeg ik als je ziek bent wat doe je hier dan. Als blikken konden doden was ik nu al gecremeerd. Over cremeren gesproken. De heer Schneiders waar we regelmatig op bezoek gingen in het verpleeghuis is overleden aan een longontsteking. Hij is middels een technische crematie van deze aardbodem verdwenen. Dat betekend zonder iemand bij de achterdeur van het crematorium afgeleverd en gelijk de oven in. Je ziet nu steeds meer dat hier toe overgegaan wordt.
Ook ons project VAN HET GAS AF loopt vertraging op.Afbeeldingsresultaat voor enexis Enexis wil niet bij particulieren werk verrichten. Nou dan houdt het op. Eerst Enexis en dan de rest dus afwachten maar. Wij hebben de tijd. Onze serre bouwer moet nog wat laatste dingen doen en komt waarschijnlijk wel langs volgende week. Maar dan moeten wij binnen blijven en op veilige afstand. Ik vindt het best. Hij bekijkt het maar en wij zitten lekker te genieten in ons mooi onderkomen waar het af en toe heerlijk warm is.
Afbeeldingsresultaat voor eemshavenAfbeeldingsresultaat voor eemshavenAfbeeldingsresultaat voor datacenter google eemshaven
Donderdagmiddag hebben we nog een mooi autoritje gemaakt. We zijn door het hoge land gereden naar de Eemshaven en daar alles eens weer bewonderd. De energiecentrales en de grote gebouwen van Google. Enorme windmolens en de onderdelen van de windmolens die op zee gebouw worden. Wat een bedrijvigheid. En als het nog mag gaan we de volgende week nog een keer want er ligt weer een heel groot cruiseschip vanuit de Meyer werf. De 50e die ze gebouwd hebben er kunnen ruim 5000 passagiers op.
Afbeeldingsresultaat voor eemshaven
Nou ik denk dat dit niet snel gebruikt gaat worden nu er zoveel gedoe is met de boten en de corona.
Hiermee sluit ik dan ook af. En wens jullie allemaal veel gezondheid toe.
Groetjes
Ik sluit af met mijn favoriete zanger. Cornelis Vreeswijk Met ballades van de gewapende bedelaar. 

Geen opmerkingen: