zondag 8 maart 2020

belevenissen

zondag 8 maart 2020 

Belevenissen ja dat was het de afgelopen week. Onze nieuwe TV is geïnstalleerd dinsdag en ja dat was me een belevenis. Hij is 1,4 meter groot met een mooi geluid. We zitten nu in de bioscoop.
 Afbeeldingsresultaat voor lg oled tv
Geweldig wat een beeld en wat een mogelijkheden. We gaan het allemaal nog flink bestuderen, maar eigenlijk is het uitproberen, want een gebruiksaanwijzing krijg je er niet meer bij.
Hij moest ook aangesloten worden op het modem en nu kunnen we ook via internet TV kijken maar ook Youtube Netlix enz. bekijken....we hebben al een wandeling gemaakt door Venetië en Londen en een vlucht gemaakt over Schotland. Geweldig.
En dan een ander hoogte punt. Mijn TV optreden in Kassa. We zijn nog nooit bij een live TV uitzending geweest en voor een paar weken geleden maakte ik me zo boos dat ik een mail heb gestuurd naar Kassa en ja hoor dinsdag kreeg ik een telefoontje dat ik werd uitgenodigd om mijn verhaal te doen in Kassa. Mijn boosheid had betrekking op de manier waarop deze regering met haar eigen beleid om gaat. N.l. we moeten van het gas af en dat doen wij ook. Niet om de regering maar omdat we niet langer mee willen werken aan de bevingen waar we regelmatig mee te maken hebben. Als je dat nu doet, dan heeft deze regering de subsidie verlaagd en doet niets aan de rekening die je gepresenteerd krijgt van de netbeheerder voor het weghalen van de meter en de gasleiding.
Schandalig en het argument....... anders wordt het te duur, slaat helemaal nergens op. De industrie krijgt enorme subsidies en kijk eens naar de mega subsidies op pallet kachels en elektrische auto's. Werkelijk absurd. Maar goed het was een leuke ervaring.....een belevenis om daar in de studio te zitten en ook nog even aan het woord te zijn.


Wil je het zien kijk dan even op programma terug kijken.
Verder hebben we de afgelopen week veel werk in het huis en de tuin gedaan. En hebben twee keer flink kunnen genieten van onze serre waar het af en toe lekker warm is als de zon schijnt.
Koffie drinken, eten en rusten was het daar. Geweldig.
De komende week gaan we rustig verder met werken in en rond het huis er moet nog het een en ander gebeuren. Maar helaas de weersvooruitzichten zijn niet zo gunstig. Maar dat zal blijken. Ik laat het de volgende week wel weten wat het geworden is.  Zaterdag a.s. wordt het weer spannend. Dan doe ik mee aan een bloemschikwedstrijd in Ureterp. Ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Laat het jullie de volgende week weten welke ervaringen ik daar heb opgedaan.
Ik sluit af met het lied van Pé en Rinus. Gronings koningslied.

Geen opmerkingen: