zondag 5 januari 2020

triest

zondag 5 januari 2020

Triest ja dat is het. De man die onze serre zou afbouwen zijn zoon werd vermist, hij is na de jaarwisseling weg gelopen en niet meer terug gekeerd. Dus kregen we bericht dat vanwege dit feit hij niet kon komen op 2 januari. Wat blijkt hij is verdronken in het Winschoterdiep. Tijdens de jaarwisseling was het heel erg mistig maar er gaan allerlei verhalen. En de waarheid zal wel niet boven water komen. Hij wel afgelopen vrijdag reden we over de Knijpsbrug en was veel afgezet en waren de hulpverleners bezig hem uit het water te halen. Tries voor Dik. Dan maar even geen serre. De leidinggevende heeft nu iemand anders in beeld en de komende week willen ze toch de zaak afbouwen. Wij wachten af.
Dan maar wat later met alles het is niet anders.
We hebben het druk gehad. Max is met zijn schoonzus naar zijn broer geweest. Ik ben veel in de borg aan de slag geweest om de kerst op te ruimen. Daarbij ben ik gisteren nog ingevallen voor iemand die buikgriep had en daar merkte ik dat er veel mensen last hebben. Afgelopen maandag waren we uitgenodigd bij Mark en Marieke om oliebollen te komen eten en ook wat mee te nemen.
Ze hadden het heel gezellig gemaakt en de oliebollen waren heerlijk. Later op de middag zijn we bij Enna en Dick geweest met oliebollen om daar een traditie in ere te houden. Even met elkaar bijpraten en oliebollen eten ter afsluiting van het jaar.
Oud en Nieuw hebben we lekker thuis gevierd met ons tweetjes en zijn na de jaarwisseling gelijk op bed gegaan. Dus nieuwjaarsdag lekker fit op tijd er uit en gezellig de dag tegemoet getreden.
's middags kwam Max zijn neef met zijn vrouw langs om ons een gelukkig nieuw jaar toe te wensen.
Dat is ook een traditie aan het worden en wel een hele mooie.
Zo is het jaar dan begonnen met een triest begin voor onze timmerman en daarbij weten we natuurlijk ook niet hoe het zal lopen met de gezondheid van Max zijn broer en wanneer hij richting Haren komt.
Daarbij komt dat Max eind van deze maand weer een oogoperatie moet ondergaan en de komende week allerlei routine onderzoeken moet ondergaan. Zelf moet ik voor controle naar de tandarts en die vraagt altijd of ik nog problemen heb. Mijn antwoord is altijd nee......maar deze keer zal het ja zijn. Ben heel benieuwd wat daar uitkomt.
Zo gaan we het nieuwe jaar in met veel onzekerheden, maar daar komen we ook wel weer doorheen hoop ik.
Eerst wordt maandag de watermeter vervangen en dan zien we wel wat er meer op ons pad komt.
Ik wens jullie een fijne week toe en een heel fijn jaar.
Hopelijk ga je de volgende week weer kijken wat ik geschreven heb en kan ik jullie de foto's laten zien van de serre.
Groetjes. Ik sluit af met Dona Nobis Pacem dat is het lied wat ik zo graag zing met ons gelegenheidskoor rond de kerst en wat we nu ook weer hebben gezongen. 

Geen opmerkingen: