zondag 15 september 2019

gezondheid

zondag 15 september 2019 

Gezondheid.......ja er gaat niets boven een goede gezondheid. Als je je bewegingsvrijheid kwijt bent en niet meer kunt doen en laten wat je wilt, dan moet je veel inleveren.
Daarom zijn wij de afgelopen week maar eens naar het gezondheidscentrum geweest om bloed te laten prikken en na te laten kijken wat er wel of niet aan mankeert. Maandagochtend moet ik voor de jaarlijkse controle bij de huisarts en zullen we zien wat de uitslagen hebben opgeleverd.
Max is ook geweest en die krijgt de zelfde dag nog bericht wat hij moet doen i.v.m. zijn bloedverdunners. De volgende dag krijgt hij een schema voor de komende weken. Het is allemaal goed geregeld hier en daar mogen we blij mee zijn.
Max zijn broer is vrijdag weer thuis gekomen, maar wat dat voor gevolgen heeft is afwachten.
Met de nodige hulp denkt zijn vrouw het wel te redden. Ik help het haar hopen, maar denk zelf dat het een ramp wordt. Maar de tijd zal het leren. Het leven valt en staat met een goede gezondheid.
Om voor zover mogelijk onze toekomst voor te bereiden hebben we gistermiddag een mooie nieuwe eetkamer tafel gekocht. Die......ook toegankelijk is voor een rolstoel. Ik hoop dat het niet hoeft , maar je weet maar nooit. Een dezer dagen wordt onze veranda aangepast met glaswanden en dan hopen we er langer gebruik van te kunnen maken. Ook makkelijk als we straks niet meer zo mobiel zijn......kunnen we toch even naar buiten en genieten van het buitenleven.
Ja ja.......soms denk ik we zijn te ver aan het vooruitdenken maar dan denk ik weer waarom ook niet.
Een auto met een automaat......waarom? We hebben er nu een en ik moet zeggen het is geweldig en het besturen van een auto is er gemakkelijker door geworden. Het was even wennen maar nu is het helemaal ingeburgerd. Ik ben er blij mee en hopelijk kunnen we er weer jaren meer vooruit.
Vanmiddag ga ik helpen in de borg bij de kunstmarkt. Altijd een leuk evenement.
Afbeeldingsresultaat voor kunstmarkt slochteren 2019Afbeeldingsresultaat voor kunstmarkt slochteren 2019Gerelateerde afbeelding
Ik hoop dat de weersverwachtingen goed blijven, want het zou jammer zijn als er regen komt.
De komende week gaan we van de rust genieten. Vorige week heb ik de 1000 kilometer vol gemaakt op de nieuwe fiets en nu op naar de 2000 km. Het beloofd toch wel wat mooi weer, dus dat wordt lekker fietsen en genieten van alles om je heen. Zo lang het kan moet je dat doen. Iemand zei laatst, als het niet meer dan kun je genieten van alles wat je hebt gedaan......dan kijk je terug.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe en veel gezondheid.
Ik sluit af met een oud liedje uit mijn kinderjaren.
Twee reebruine ogen  van de Selvera's 

Geen opmerkingen: