zondag 2 juni 2019

verjaardag

zondag 2 juni 2019

Verjaardag ja dat was al weer j.l. Donderdag. 30 mei toen werd ik 68 jaar en dat heb ik bijzonder gevierd. Met een autorit naar Dordrecht en onderweg koffie met gebak in Joure. Lunchen in Dordrecht en dineren in Dordrecht. Het was een feestje. De vorige week zondag was het niet van dat mooie weer en hebben we de lentemarkt niet bezocht maar zijn we gaan fietsen. Tijdens een behoorlijke storm met als gevolg dat we de ogen vol zand hadden. Maar het was een leuke tocht door het Roegwold het natuurgebied bij ons.
Afbeeldingsresultaat voor roegwoldAfbeeldingsresultaat voor roegwoldJe waant je af en toe op één van de eilanden.Gerelateerde afbeelding 
Maandagmiddag zijn we weer op de fiets gestapt want we wilden de 5000 kilometer halen en zijn wezen koffiedrinken bij Dick en Enna. Na een aantal gezellige uren weer naar huis gereden en ja hoor de 5000 km op de teller. Dinsdag hebben we weer een fietstocht gemaakt o.a. naar de Hogemeren in Hoogezand en daar koffie gedronken bij de Hema en Johanna ontmoet. Woensdag ben ik naar de borg geweest om te bloemschikken en dat was even schrikken.Afbeelding kan het volgende bevatten: binnenGeen fotobeschrijving beschikbaar.Afbeelding kan het volgende bevatten: binnenGeen fotobeschrijving beschikbaar.
 Alle plekken die we normaal voor de bloemen hebben waren nu voorzien van enorme glaskunstwerken. Met de conservator hebben we bepaald waar nog wat bloemen konden staan. Daar hebben Bea en ik ons op gestort en rond 11 uur waren we klaar en hadden we een voldaan gevoel. 's Middags heb ik het gras gemaaid en ben ik begonnen de spullen te pakken voor onze reis naar Dordrecht. "s avonds een vergadering gehad van Groei en Bloei en dan naar bed.
Donderdagochtend op tijd opgestaan de spullen in de auto en dat weg. We waren in Dordrecht om 12 uur en hebben daar heerlijk geluncht vervolgens onze kamer ingericht en even op verkenning uit.
Na het diner nog even een flinke wandeling en daarna op bed. Tijdens het diner kreeg ik mijn dessert met een felicitatie. 
Na een goede nachtrust zijn we na het ontbijt vertrokken naar Kinderdijk en hebben onze ogen uitgekeken. Wat een drukte en voor ons gevoel waren wij één van de weinig Nederlanders.
Maar het was geweldig opgezet en heel informatief.


Vervolgens weer naar het hotel en even omkleden en toen op bezoek bij mijn oom en tante in Zevenbergen. Even weer bijgepraat en na een gezellige avond weer naar het hotel. Zaterdagochtend naar de Biesbosch. Maar ja waar ga je dan heen? De Biesbosch is groot......even zoeken en ja hoor een mooi museum gevonden en een rondvaart bekeken. Alles voor een prikkie met de museumjaarkaart.
Wij rijden en rijden en de navigatie gaf het niet aan waar we moesten zijn. Dan maar zelf gezocht en gevonden en wat een pracht plek en een mooi museum. Ik durf te zeggen dat we nu veel weten over de Biesbosch.
Afbeeldingsresultaat voor biesbosch museumeilandAfbeeldingsresultaat voor biesbosch museumeiland
Na een prachtige rondvaart was het goed toeven in het restaurant. Daar heerlijk geluncht en vervolgens het museum bekeken.
Afbeeldingsresultaat voor biesbosch museumeilandEven een indruk gekregen hoe indrukwekkend een Zeearend is. En heel veel gehoord en gelezen over de Biesbosch. Na een prachtige rit door de Biesbosch met de auto weer terug naar het hotel en zo weer een dag afgesloten. Vandaag weer terug naar huis en ons opmaken voor de volgende trip. Dat wordt dinsdag naar Elburg met de gepensioneerden van het UMCG. Dat is eens per drie jaar en de vorige keer zijn we naar Giethoorn geweest. Ben heel benieuwd hoe het deze keer is.
Woensdag halen we onze nieuw Elektrische fietsen op en dan gaan we donderdag maar eens flink in en om het huis bezig. Maar eerst moet ik 's ochtends nog naar Gasselte om daar iets te regelen met de tuinman. En zo blijven we bezig het leven blijft interessant en uitdagend.
Ik zal volgende week weer verhalen over hoe het geweest is en wat er gaat gebeuren. Groetjes en tot de volgende week. Met al dat water nog in mijn achterhoofd sluit ik af met een mix van liedjes over varen. 

Geen opmerkingen: