zondag 3 maart 2019

Fundatie

zondag 3 maart 2019 

De Fundatie..........ja in Zwolle....... een museum.
Afbeeldingsresultaat voor fundatie zwolleAfbeeldingsresultaat voor fundatie zwolleJa wat moet ik er mee?
We zijn donderdag er maar eens naar toe gereisd en ik moet zeggen wat een aanfluiting.
Het is een mooi oud klassiek gebouw met een enorme puist er bovenop. Het uitzicht was wel mooi maar volgens mij weten ze niet goed wat ze er mee moeten. Het is zonde dat een gebouw dat er zo mooi vanbuiten uit ziet vanbinnen zo is beschadigd. Er is niets van het oude terug te vinden. Het hele dak is door die puist er bovenop weg gevaagd en elementen van de daklijst zijn nu verschrompeld.
Nee het is niet mijn museum. De expositie van nu: Vrijheid... vijftig Nederlandse kernkunstwerken vanaf 1968 sprak me ook totaal niet aan.
Hoewel ik de varkens wel leuk vond en de terracotta muur.


Maar foto's van vrouwen die net bevallen zijn van hun eerste kind en met dat kind op de arm staan en het bloed loopt nog langs de benen. Dat hoeft van mij niet.

Dit was wel leuk maar ja om daar nu een filmzaal voor in te richten. Een man loopt voor een ijsbreker aan en dat duurt en dat duurt.......ja na een paar minuten heb ik het wel gezien. Er gebeurt verder niets. Afbeeldingsresultaat voor fundatie zwolle expositie vrijheidHier gebeurt wel veel een man laat zich compleet belagen door bijen. Je zit te kijken en het worden er steeds meer. Ik zit dan te wachten tot het teveel wordt en de man weg loopt of dat hij overhoop gestoken wordt. Maar nee na een hele poos stopt de film en begint opnieuw. Ik vind dit geen vrijheid. Ik kreeg de kriebels. Ach en zo waren er veel meer dingen. Afbeeldingsresultaat voor fundatie zwolle expositie vrijheid
Dit hangt in de hal.....???? de ruimte waar ook de lift is gesitueerd en hier beneden is de kaartverkoop. Er hingen netten onder voor het geval dit naar beneden valt of er een gast naar beneden springt denk ik. Maar het had ook een modern flatportaal kunnen zijn. Nee dit is een raar gebouw.
We hebben heerlijk koffie gedronken en een stuk worteltaart genuttigd in de naburige Suikerberg villa.
Afbeeldingsresultaat voor suikerberg zwolleImage
Ook  zo iets....dit was een authentiek gebouw en binnenin ook zo gehouden. Maar wel heel functioneel. In het museum was ook een koffie hoek maar in die zeepbel bovenop en zeer ongezellig. Totaal geen sfeer en koffie in wegwerpbekers. Nee dit museum is niet mijn smaak....maar wie weet komt er nog eens een hele bijzondere expositie en wagen we weer een poging voor de expositie maar zeker niet voor het gebouw. Dan gaan we naar het andere museum Het Nijenhuis dat een heel andere uitstraling moet hebben.
Afbeeldingsresultaat voor kasteel het nijenhuisWe gaan met de trein naar Zwolle en nemen daar een OV Fiets om hier naar toe te gaan. Het moet wel even wat beter weer worden.
Trouwens over het weer gesproken daar hadden we de afgelopen week niet over te klagen. We hebben gewandeld en gefietst. Mijn fiets heeft er nu 5000 kilometer op zitten en ik hoop dat het er nog vele meer zullen worden.
De afgelopen week de bloeddruk weer laten controleren en ja het was nog te hoog dus de medicatie maar verhoogd. Over 14 dagen weer laten controleren en een bloedonderzoek.
Maar weer afwachten. de afgelopen week ook een paar bezoeken afgelegd. Bij Diny en Ton langs geweest en even weer bijgepraat en op bezoek geweest bij Lini. Zo onderhouden we onze contacten.
De komende week gaan we kijken wat er weer te doen valt allereerst ga ik weer een avondje bloemschikken en donderdagmiddag werken in de borg. Verder hebben we vooralsnog niets in de planning. Maar het kon nu wel eens een dagje Amsterdam worden. Of dat het wordt.......zal ik jullie de volgende week laten weten.
Langs deze weg wil ik jullie allemaal een hele fijne gezellige week toe wensen en Enna heel veel sterkte met de operatie.
Ik sluit af met rustgevende ontspannende gitaarmuziek.

Geen opmerkingen: