zondag 3 februari 2019

nieuwe bril

zondag 3 februari 2019 
Een nieuwe bril........het gaat gebeuren. Ogen testen en vervolgens een bril uitzoeken. De komende week ben ik aan de beurt.
De afgelopen week was het geweldig met bloemschikken. We hebben geleerd om een krans te maken en een festoen. Zelf heb ik gekozen voor een krans omdat ik al eens een aantal festoenen en guirlandes heb gemaakt voor de kerstpracht in de borg. Het zijn lang houdbare stukken en de krans die ik heb gemaakt is voor buiten. Daar kunnen we er hopelijk nog een lange tijd van genieten.
Dit zijn de werkstukken van onze groep.

Afbeelding kan het volgende bevatten: plant, bloem en buiten
Dit is mijn creatie. Hier onder zijn een aantal creaties van de andere cursisten.
Afbeelding kan het volgende bevatten: plantAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, plant, bloem en buiten
Het was weer gezellig en gemoedelijk. De volgende cursus is 6 maart a.s. ben heel benieuwd wat we dan weer gaan maken.
Ben gelukkig weer aardig opgeknapt en ik heb een beetje gemerkt volgens mij wat het betekend om de griep te hebben waar zoveel mensen aan geleden hebben. Onze CV heeft ook even weer een goede onderhoudsbeurt gehad en kan zoals het er uit ziet nog jaren mee. Hoewel we er toch aan denken om op niet al te lange termijn van het gas af te gaan. We hebben ons al aardig ingelezen en het nodige materiaal op voorraad liggen om als het zover is de knoop door te hakken.
Gistermiddag zijn de buren wezen koffie drinken. We hebben gezellig bijgepraat.
Je ziet elkaar anders nooit dus maar even uitgenodigd op de koffie. Doen we af en toe.
Op vrijdag hebben we aandacht besteed aan de verjaardag van Max zijn moeder. Als ze nog geleefd had was ze vrijdag 100 jaar geworden. We konden door het slechte weer even niet naar het kerkhof maar dat hebben we zaterdag gedaan en de komende week gaan we even weer om een mooi bak met violen heen te brengen. Die maken we thuis op en dan in de auto op naar Haren.
Ter ere van haar het volgende gedicht.

Afbeeldingsresultaat voor moeder gedicht
En zo zijn we bij de komende week.
Eerst maandag bloedprikken vervolgens dinsdag naar de brillen winkel en woensdagmiddag naar de huisarts. Donderdagmiddag gaan we naar een FNV middag voor senioren in Siddeburen en 's avonds is er een medewerkers vergadering in de borg.
Zo vliegt de week wel weer voorbij.
Tijdens het computeren zit ik vaak te luisteren naar Spotify en ik toets meestal een bepaald thema in. De afgelopen week heb ik veel geluisterd naar de muziek uit de jaren 60 en 70. Allemaal oude nummers en herinneringen vlogen in het rond. Maar af en toe gooi ik er muziek in van Mozart en dan geniet ik extra. Zo ook van de aria Ruhe sanft mein holdes leben . Daarmee wil ik deze keer afsluiten,. Een fijne week wens ik jullie allemaal toe.

Geen opmerkingen: