zondag 10 februari 2019

kalmte.........rustig

zondag 10 februari 2019
Ja ik zal me rustig moeten houden en kalm blijven. Afbeeldingsresultaat voor bloeddrukmeterMaar ja dat valt me niet mee.
De uitslag van mijn bloedonderzoek was goed.....ging vooral om de nierfunctie i.v.m. de nieuwe medicijnen. Maar mijn bloeddruk was nu nog hoger dan de vorige keer. Dus weer een lading medicijnen er bij en proberen rustig te blijven. Maar dan moet ik me niet overal druk om maken.
Zat me vreselijk boos te maken over een paar telefoontjes die ik heb gehad, waarbij een voor mij vreemde vrouw vraagt hoe het met me gaat en dan mij ongevraagd wil helpen met mijn energierekening die volgens haar veel te hoog is. Dit gesprek heb ik niet zo aardig afgekapt met als gevolg dat Max me waarschuwde voor mijn te hoge bloeddruk. Ik ontplofte dan ook bijna.
Afbeeldingsresultaat voor oude man
 Als je ouder bent dan 65 wordt je niet meer voor vol aangezien en moet je hulp behoevend zijn en allerlei hulpmiddelen hebben volgens sommige individuen en organisaties. Nou gelukkig kan ik alles nog zelf en mocht dat niet zo zijn dan roep ik zelf wel hulp in.
Afbeeldingsresultaat voor trapliftREHASHOP Leichtgewichtrollator Butterfly im rehashop kaufen
Ook zo iets hoe vaak ik niet lastig gevallen wordt voor een traplift. Nou gelukkig heb ik hem niet nodig en zal hem ook nooit nodig zijn met een huis die gelijkvloers is. Volgens mij komt het door het surfgedrag op de computer dat dit gebeurt daar moet ik tocht maar eens beter op letten.
Bij de opticien heb ik drie brillen uit gezocht voor één geld. Ik hoop dat ze me staan en dat mijn zicht beter wordt. Kreeg wat moeite met lezen. Heb nu volgende week een bril voor het weekeinde één voor de werkdagen en een leesbril. Dat laatste vind ik mooi als ik een krant of boek lees. Dat kan ik maar met moeite met mijn varifocus/multifocale bril. Dus daarin merk ik de ouderdom wel en dus naar de opticien en dan krijg je te horen dat het wel veranderd is maar op zich niet verslechterd. Toch weer een opsteker. Donderdagmiddag zijn we naar een bijeenkomst geweest van de vakbond over het ouderenbeleid in de nieuwe gemeente Midden Groningen. Leuke en goed verzorgde bijeenkomst. We hebben wat punten ingebracht en zijn opgeroepen om te komen demonstreren in Groningen op 18 maart. Dat is een demonstratie vlak voor de staten verkiezingen om aandacht te hebben voor de pensioenen die gekort dreigen te worden. Nou ik ga......dat is zeker. Het is schandalig zoals deze regering ons als ouderen uitperst. Rustig.......kalm want ik voel me al weer opgewonden raken.
Zo ging het ook tijdens de medewerkers vergadering in de borg donderdagavond. Een vaste medewerker dreigt na ruim 18 jaar trouwe diens te worden afgeserveerd. Daar kan ik moeilijk tegen als dit op een rare manier gebeurt en dus heb ik daar mij mond over open gedaan. Dit tot groot ongenoegen van de directeur/voorzitter. Of dit moest was de vraag, waarop ik met ja heb geantwoord. Na de vergadering wilde ze me graag even spreken en heeft ze me moed ingesproken. Wat is dit weer voor een tactiek? Voor het oog van de anderen kon ze laten zien dat ze me onder vier ogen heeft gesproken. Volgens mij ging het daarom. Maar de toekomst zal het leren.
De volgende week staat voor de deur en dat beloofd een rustige week te worden. Kan ik kalm blijven.
Afbeeldingsresultaat voor flora hooghalenHier heeft Linda haar bedrijf en woning in een prachtig gerestaureerde oude melkfabriek.
Dinsdagmorgen gaan we naar Hooghalen om voorbereidingen te treffen voor de aankleding van het borgterrein voor de paas Fair.Gerelateerde afbeelding
Dit is de ruimte waar we vergaderen en Linda haar workshops houdt, geweldige ruimte.Wat we verder gaan doen de volgende week?
Waarschijnlijk een treinreis en een rondje Bronnenbad. Of het dat wordt en wat het is geworden laat ik dan volgende week weten.  Voor nu wens ik jullie een hele fijne week toe.
Ik sluit af met een leuk lied van Claudia de Breij... mag ik bij jou.

Geen opmerkingen: