zondag 2 december 2018

raven

zondag 2 december 2018
Raven ja dat was het thema van een reeks schilderijen wat hing in Klein Vaarwater te Buren.
Geen automatische alt-tekst beschikbaar.
Ik heb zo genoten van dit moment dat we daar mochten suppoosten.
Prachtig dit gedicht maar ook de andere kunstwerken. Voor op de agenda die we cadeau kregen was ook een prachtig schilderij afgedrukt.
Afbeeldingsresultaat voor kunstmaand ameland 2018
Het verhaal over de raven bij de Tower in Londen o zo mooi te meer omdat we er geweest zijn en ook dat verhaal daar hebben gehoord.
We hebben genoten van de hele sfeer op het eiland en alle kunst wat we hebben gezien.
Het is weer een jaar wachten en we hebben inmiddels veel contacten opgedaan en in principe beloofd dat we volgend jaar weer komen.
We waren op tijd thuis met als gevolg dat we de hele was hebben doorgedraaid en gedroogd en al weer in de kast hebben liggen de boodschappen binnen zijn en we een rustige zondag tegemoet gaan.
Moet ook want morgen gaan we weer naar Nieuwe Gein voor een congres en dat wordt een lange dag. Dan is de week verder rustig en zaterdag gaan we naar Zevenbergen om daar gezellig een paar uur door te brengen bij John en Lena. Zo komen wij de week wel weer door ook zonder kunst.
Ik zal nog wat indrukken laten zien van de kunst.
Afbeeldingsresultaat voor kunstmaand ameland
Dit kunstwerk heeft me wat zorgen gegeven. Het is van glas en hing in het gemeentehuis het lijkt wel een wolk. Wij zaten voor in het gemeentehuis en dit hing achterin. Plotseling kwamen er een aantal mensen met fototoestellen en statieven en gingen naar dit kunstwerk. Ik er achteraan en keek toe wat er ging gebeuren. Ze installeerden zich en gingen foto´s maken met een flits op afstand. Ik bleef kijken en ze vroegen of ik de kunstenaar was en toen ik zei nee suppoost gingen ze rustig door met foto´s maken. Wel heel voorzichtig moet ik zeggen. Toen ik beter ging kijken dacht ik dat het stuk was en keek ik op de vloer of er ook wat lag. Niets te vinden. Toch maar gebeld met het kantoor.
Of de dader bekend was ik zei van nee. Dan was de schade voor de kunstmaand en dat zal toch niet waar zijn was de reactie. Toen ik weer ging kijken dacht ik maar volgens mij hoort het zo. Ik zag ook de prijs en schrok me rot......€ 10.000,00 . Ik keek nog eens en heb later nog eens iemand gevraagd.
De directie kwam en ik heb gelijk gezegd "ik denk dat ik mijn excuus aan moet bieden, want ik denk dat hij niet stuk is" De directie is meegelopen en we hebben samen de conclusie getrokken dat het zo goed was. Opluchting bij de directie maar ook bij mij. Wat een toestand.
Geen automatische alt-tekst beschikbaar.Geen automatische alt-tekst beschikbaar.Afbeelding kan het volgende bevatten: binnenAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon
Ze waren heel speciaal de takken kastjes en tafeltjes. De lades waren aan de buiten en binnenkant nog bewerkt.
In de borg hebben we een waterput en die willen ze graag laten zien. Nu ligt er een houten luik op.
Heb al vaak gezegd dat ze in Hotel de Zwaan in Hollum een hele mooie manier hebben waar kinderen vol verbazing naar kijken. We waren er en ik heb deze foto gemaakt.
Afbeelding kan het volgende bevatten: schoenen
Afbeelding kan het volgende bevatten: plant en buiten
Kijk je brengt verlichting aan en legt er wat botten in en een paar nep dieren. Een kikker en een kleine hagedis. Kinderen maar ook volwassenen zijn er gek op.
Prachtig gedaan.
Zo dit was Ameland en dan nu op naar de nieuwe week.
Nieuwe Gein roept ons.
Afbeeldingsresultaat voor nieuwegein nbc
Het NBC congrescentrum waar een congres gehouden wordt van het VVE belang. Er worden ruim 1000 gasten verwacht en als sprekers zijn Diederik Samson en Wim Daniƫls aanwezig.
Het beloofd een gezellige informatieve dag te worden.
 Afbeeldingsresultaat voor nieuwegein nbc
Het is nog rustig. Maar dit zit morgen helemaal vol.
Ik wens jullie een hele fijne zondag toe en een mooie week. Hoop dat sinterklaas wat moois voor jullie brengt.
Ik sluit af met De vondeling van Ameland gezongen door het koor Crecendo. Vorige week zondagavond ben ik naar een concert van dit koor geweest.

Geen opmerkingen: