donderdag 20 december 2018

bijna kerst

zondag 16 december 2018
Het is bijna kerst.....nog een volle week en dan is het zover. De stress vliegt iedereen bijna uit de oren. Wat een gekte....overal kerstmarkten......volle winkels en een drukte. De verlichting spat overal rond in de huizen, tuinen en ook op de gevels. Volgens mij maken we elkaar hele maal gek.
Wij doen er ook een beetje aan mee maar wel rustig. Wij hebben geen dennen groen e.d. gekocht maar viooltjes om de tuin wat op te vrolijken. Op het terras hebben we een echte boom en in huis een kerststuk, wat ik gistermorgen gemaakt heb tijdens een workshop bij groei en bloei.
Afbeelding kan het volgende bevatten: plant en bloem
In en rond de borg hadden ze gisteren en hebben ze vandaag een fair. Dit jaar was ik niet van de partij en heb ik staan zingen in ons koor op de kerstmarkt van Kolham en heb ik gistermorgen het bovenstaande kerststuk gemaakt.
Afbeelding kan het volgende bevatten: 7 mensen, zittende mensen en binnen
A.s. woensdag nog één keer repeteren en dan kerstavond ons optreden tijdens de kerstnachtdienst in de kerk van Kolham. Donderdagavond treden we nog op in een school in Hoogezand.
De afgelopen week hebben we weer veel gedaan. Maandag zijn we naar Gasselte geweest om een man te woord te staan over onze gezamenlijke ruimtes daar, waar hier en daar permanent en veel TL buizen de hele nacht branden. Er wordt een offerte gemaakt en ik ben benieuwd wat dit geheel gaat kosten. En wat de terug verdien tijd is. Verder heb ik nog een middag gewerkt in de borg en vrijdagavond zijn we naar een toneel voorstelling geweest in Zuidlaren over het Gas. Het was een lange zit maar wel prachtig neer gezet. Het begon om 19.30 uur en eindigde om 23.45 uur. Drie bedrijven en twee pauzes. Alle burgemeesters van Groningen waren er inclusief de Commissaris van de Koning. Het was een latertje, lag dus ook pas om 1 uur op bed en moest er op tijd weer uit om naar de workshop te gaan. Maar goed het is allemaal gelukt en vanochtend gaan we naar het Bronnenbad in Bad Nieuweschans. Even badderen en kijken hoe de verbouwing is uitgepakt.
Afbeeldingsresultaat voor bronnenbad nieuweschans
 Maandagochtend gaan we naar mevrouw Riepma koffiedrinken en even bijpraten. Maandagavond gaan we naar een kerstconcert in Martiniplaza te Groningen. Dat beloofd heel mooi te worden.
Dinsdag ga ik een overleg houden met de voorzitter van de fair club om een programma in elkaar te zetten. Woensdag gaan we naar het feest van Jan en Lien die 50 jaar getrouwd zijn. Donderdag ga ik met het koor optreden, vrijdagochtend werken in de Borg en 's avonds hebben we ons eindejaar feest met een etentje en een toneel voorstelling. Hoe het allemaal is geweest daarover volgende week zondag meer. Ik sluit nu af met het kerst nummer waar wij zwaar op oefenen en nu redelijk in ons brein zit. Het lijkt zo makkelijk maar het is o zo moeilijk.
DONA NOBIS PACEN

Geen opmerkingen: