zondag 22 april 2018

politiek

zondag 22 april 2018
Politiek..............kom er zo op terug.
De afgelopen week was leuk en bijzonder. Ben naar Gasselte geweest voor een overleg dit in verband met de afhandeling van de storing die de lift de afgelopen week heeft gegeven.
De storing is opgeheven, maar de financiƫle schade moest ook worden afgehandeld.
Kleine 10.000 euro lichter. Vervolgens was het woensdagochtend en heb ik heerlijk bloemstukken gemaakt in de borg. Alles weer netjes en toen naar huis in de tuin aan de slag. Daar ook zo veel mogelijk de boel gesnoeid en gemaaid, donderdagochtend ook en donderdagmiddag naar de orthodontist Max moest voor een behandeling en controle. Er zit veel vooruitgang in en het knapt goed op.......zijn mondproblemen. Het kost wat tijd en geld maar goed je doet het voor je gezondheid en het behoudt van je gebit. Vrijdagmiddag hebben we mijn nicht Ina op bezoek gehad en het was een gezellig samen zijn. Heb haar nog een stukje op weg geholpen op de fiets richting Woudbloem waar ze logeert bij haar dochter en schoonzoon. En zo stond het weekeinde voor de deur.
Wat hebben we prachtig weer gehad de afgelopen week. Temperaturen van rond de 25 graden en dat in april, het is onvoorstelbaar. Als hier maar geen domper op komt. Voor de komende week wordt al voorspeld dat er regen komt met lagere temperaturen. We moeten het nemen zoals het is en dat is maar goed ook. Het weer daar veranderd niemand wat aan.
Dan de politiek.........ja ik krijg een nare bijsmaak aan dat geheel.
Voor de verkiezingen liepen de spanningen hier in het noorden aardig op rond de afwikkeling van de aardbevingsschade. De politiek moest wat.......de regering is rond en wat schetst mijn verbazing......
Wiebes wordt minister van economische zaken en klimaat.
Afbeeldingsresultaat voor wiebes
Ik vond hem niets als staatssecretaris van financiĆ«n  en wat blijkt de man neemt in tegenstelling tot zijn voorganger grote besluiten. Hoe is het mogelijk. Wat mij steeds meer bekruipt is een gevoel van onbehagen. De VVD.......de partij van de vele deugnieten.......deze week al weer iemand uit de partij geknikkerd die heel erg niet deugde, beloofd van alles. Met elkaar van het gas af......stellig zijn in het noemen van jaartallen en op vragen hoe gaan we die allemaal betalen antwoorden dat weten we nog niet en dat zien we wel. Het is volgens mij de bedoeling om tegengeluiden en bewegingen op gang te brengen. De onrust in het land te verleggen en op die manier de maatschappij het werk laten doen en Groningen op die manier de mond te snoeren. De tijd zal het leren, maar ik voorspel dat wij over een aantal jaren wederom aan het kortste eind trekken en Wiebes laat zich daarvoor gebruiken. 

De domoor. Afbeeldingsresultaat voor aardbevingen groningen

Afbeeldingsresultaat voor aardbevingen kolham
Rij regelmatig langs deze schuur en moet er vaak aan denken.
Waar eindigt dit alles. Niet dankzij deze regering.....daar komen ongelukken van. We zullen het zien.
De komende week wordt een spannende week.
Maandag om 8 uur met de auto naar de garage. Hij wordt gerepareerd de beschadiging moet worden weggewerkt. Mijn contact met een lantarenpaal moet onzichtbaar gemaakt worden. In de ochtend gaan we koffie drinken bij mevrouw Riepma en 's middags gaan we naar de bank om de hypotheek over te sluiten. Dinsdag kunnen we de auto weer halen en is hij hopelijk weer helemaal netjes. Donderdag ga ik naar het ziekenhuis om bij de dermatoloog naar mijn benen te laten kijken.
Ben heel benieuwd wat daar uit komt...........denk steunkousen.
En dan is het al weer bijna zover dat ik een blog ga schrijven.
Ik wens jullie een fijne week toe zoals altijd en hoop dat we elkaar volgende week weer treffen.
Groetjes.
Ik sluit af met Andreas Scholl.....hij zingt een prachtig stuk van Handel...Ombra mai.

Geen opmerkingen: