zondag 1 april 2018

Pasen

zondag 1 april 2018

Pasen en de verjaardag van mijn oma.
Afbeeldingsresultaat voor paaseieren zoeken 2018
Het is toch altijd een feestje met Pasen de eieren. Zelf ben ik gek op de chocolade eieren en die verorber ik dan ook meer dan goed voor me is. Maar na de Pasen is het over en ga ik ook op een eetpatroon over die mijn figuur ten goede komt hoop ik.
Ja mijn Oma de moeder van mijn moeder was altijd op 1 april jarig en dat is geen grap.
Ze vond het zelf wel altijd grappig en er werden dan ook altijd steevast grapjes over gemaakt.
Ach op zo'n dag passeren toch allerlei gebeurtenissen even de revue.
Verder ga ik me toe leggen op allerlei zaken die ik ga en moet regelen.
Voor morgen hebben we alles goed voorbereid en is het een kwestie van even schikken en rangschikken en dan kan de fair los. Moet vast even denken aan de verrassing van vorig jaar dat ik daar liep en wie kwam helemaal uit Zeeland op bezoek om ons 5 jarig jubileum te vieren.....Marleen. 
Nu inmiddels 6 jaar geleden zijn we samen de Camino gaan lopen. Wat was dat een belevenis.
In de loop van volgende week ga ik ook nog proberen met de vrouwen van nu tot een overeenstemming te komen over de terrein aankleding voor hun feestje op woensdag en donderdag op het terrein van de borg en in de diverse gebouwen van de borg.
Donderdagmiddag ga ik op een cursus voor nieuwe wet op de bescherming van de privacy. Deze gaat 25 mei aan staande in en daar moeten we als VVE wel aan voldoen. Als bestuur hebben we de afgelopen week besloten om aan deze cursus mee te doen en ook de licentie te kopen die daar bij hoort. Dus weer werk aan de winkel.
Verder is er weinig ruimte meer over de komende week. Want de fair moet ook nog worden opgeruimd en ik wil ook nog wat tijd voor mezelf houden. Dus de agenda is nu vol.
En zo gaan we weer door met het leven.
Ik zag op Facebook een leuk mopje. Stuur vandaag je kinderen de tuin in om eieren te zoeken en als ze na 3 uur nog geen eieren gevonden hebben zeg je 1 april.
We hebben vrijdag er een goede vrijdag van gemaakt. Onder de bezielende leiding van Linda hebben we met 15 personen alvast het voorwerk gedaan voor de fair. Allerlei bloemstukken vervaardigd. Ik zal wat laten zien.
foto van Roelfiena Schaafstal.
Dit komt bij de ingang te staan en hier kunnen bezoekers een foto maken of laten maken.
foto van Roelfiena Schaafstal.
Hij wordt nog veel hoger maar drie van deze tafels boven op elkaar en je hebt een mega etagere.
Allerlei zaken gaan dit opvrolijken het wordt een lust voor het oog en een prikkeling van de zintuigen.
De eettafel hou ik nog even geheim maar die is ook heel mooi geworden. Die laat ik de volgende week zien.
Gisteren is het terrein helemaal ingericht voor zover mogelijk. Nu is het wachten op het weer en hopelijk werkt dat mee.
foto van Bert Twickler.
Thuis hebben we de paaskaars neer gezet en kunnen we weer een jaar verder.
Hij weegt maar 2 kilo dus voorlopig brandstof genoeg.
foto van Bert Twickler.
Met deze foto wens ik jullie fijne paasdagen en sluit ik af met Diomedes. Hij zingt El cacique de la Junta. Tot volgende week.

1 opmerking:

Phil zei

Fijne Paasdagen Bert en veel succes op de fair!
Phil