zondag 8 april 2018

pech

zondag 8 april 2018
PECH ja deze week heb ik veel pech gehad, Maar goed ik leef nog en dat is het belangrijkste.
De fair was ondanks het wat tegen vallende weer een succes, Er zijn rond de 2000 bezoekers geweest en dat is een succes. Veel mensen hebben er van genoten en dat was goed te zien.
foto van Roelfiena Schaafstal.
Dit was achter het koetshuis.
foto van Bert Twickler.
Dit was voor het koetshuis
foto van Bert Twickler.
De mooie etagère voor de borg
foto van Bert Twickler.

Dinsdag ging ik naar de borg om de versiering weg te halen en te kijken wat ik daarmee kon betekenen voor de vrouwen van nu. Dat was veel en met de vrouwen heb ik de zaak ingericht en versierd. foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
Toen gebeurde er iets merkwaardigs. Een collega had de auto voor de borg staan en ik vroeg of ze me even naar huis wilde brengen. Natuurlijk wilde ze dat wel. Toen ik thuis was dacht ik wat stom. Ben ja zelf met de auto naar de borg gereden dus ik thuis en de auto op de parkeerplaats van de borg. Ik in de bus naar Slochteren en de auto weer opgehaald. De volgende dag weer naar de borg om de versiering verder af te maken. Nadat dat gelukt was rij ik weg en zie een lantarenpaal niet en schamp daar met de auto langs. Balen.....naar de garage.....herstel kost 500 euro. Gaat over veertien dagen gebeuren. De auto is nog te nieuw om het niet te laten maken.
Donderdag weer naar de borg en zaken wat herschikt en even naar de tentoonstelling gekeken van de vrouwen van nu. Leuk gedaan en mooi ingericht. De dames waren tevreden en genoten. 's middags ging ik naar een cursus voor de bescherming van de privacy en dat was goed. Veel wijzer geworden hoe de zaken geregeld moeten worden en aan welke eisen je na 25 mei moet voldoen.
Vrijdag zijn we op stap geweest om verschillende boodschappen te doen. Klok gehaald uit Siddeburen, even gekeken bij de borg in Slochteren, asperges gehaald in Zuidbroek en boodschappen gehaald uit Martenshoek. Toen is thuis was miste ik mijn portemonnee, zoeken bellen en denken dan ben ik hem verloren op de parkeerplaats in Zuidbroek. Auto uit de garage en nog eens goed kijken
lag hij achter de zitting...uit de jaszak gevallen waarschijnlijk. Wat een opluchting dat hij weer boven water was......alles zat er in.....je moet er niet aan denken dat je dat kwijt bent.
Zaterdag...mooi weer voor het eerst lekker fietsen en een kas bekijken ...want het was kom in de kas dag. Tijdens de fietstocht midden in de polder....achterband lek......dat wordt lopen. Na een voettocht van 5 kilometer de fiets gelijk bij de fietsenmaker in geleverd voor een onderhoudsbeurt en een nieuwe achterband. Max had intussen al de auto gehaald en ik werd keurig thuis gebracht. De fietsenmaker belt volgende week als de fiets klaar is. Zo zie je maar een mens kan heel wat meemaken in een week. Vandaag wordt het een rustige dag en gaan we genieten van de asperges met nieuwe aardappelen. De komende week gaan we in de tuin aan de slag en een dagje naar de Keukenhof. Altijd een feestje met al die kleuren en geuren en die diversiteit aan mensen.
Ik wens jullie allemaal een heerlijke week toe en sluit af met een mooi stukje muziek.
Relaxing music Gregorian chants. om even te ontspannen.


Geen opmerkingen: