zondag 5 november 2017

gedenken

Zondag 5 november 2017
Gedenken dat was het motto voor de afgelopen week. In de Rooms Katholieke kerk is 1 november Allerheiligen en 2 november Allerzielen. Op 2 november worden op de begraafplaatsen de overledenen herdacht en vinden er allerlei rituelen plaats. Ik vind dit een mooi gebruik en je ziet het steeds meer gebeuren.
Dus zijn wij ook naar het kerkhof getogen om het graf even weer netjes te maken en een kaarsje aan te steken. Het geeft mij altijd een goed gevoel.
Afbeeldingsresultaat voor brandende kaarsjes
Gerelateerde afbeelding
Vergeten doe je overledenen nooit maar inderdaad wordt de pijn wel minder.
Na deze dagen was het tijd dat Max naar het ziekenhuis moest voor een gesprek.
Zijn uitslag was niet goed van het bevolkingsonderzoek en wij waren donderdagmiddag in het ziekenhuis. De verpleegkundige van de maag darm lever afdeling deed zeer zorgvuldig haar woordje en gaf een goede voorlichting en uitleg. Na veel formulieren en nog een gesprek met de secretaresse gingen wij weer naar huis met een doos vol pillen papieren en een drank. 16 november a.s. vindt het onderzoek van de darmen plaats en dat is best spannend. Want het is niet alleen het onderzoek maar Max moet er ook de nodige medicijnen voor laten staan. Dat weer een gevolg heeft voor de schema's maar gelukkig Certe biedt een goede ondersteuning.
Dan vrijdag voor mij  een drukke dag. Eerst ben ik naar de borg geweest om te kijken of dat wat we hebben bedacht voor de kerstpracht wel te plaatsen is. Dit was een goede zet, want ons plan moest worden aangepast. Nu kunnen we los met kopen en verder ontwikkelen.
's Middags moest ik weer naar de borg voor de eerste vergadering van de Fair commissie. Dit is dan voor de Paasfair en die wordt gehouden op 2 april 2018. Zo zie je maar dat de tijd snel gaat en we in de planning, uitnodigingen en publiciteit niet vroeg genoeg kunnen beginnen. Over 4 weken komen we weer bij elkaar en zetten we het programma vast.
 Afbeeldingsresultaat voor paasfair slochteren
Afbeeldingsresultaat voor paasfair slochterenDit was de poster voor dit jaar, nu moet er een nieuwe komen en zo moet er zoveel geregeld worden. Wij gaan er voor als commissie en het is reuze leuk werk.
Zaterdag heb ik waarschijnlijk voor de laatste keer het gras gemaaid denk ik.Afbeeldingsresultaat voor grasmaaier
De weersverwachtingen zijn dat er kou op komst is en we de komende nachten rond het vriespunt en zelfs iets daar onder gaan zitten. Dan groeit het gras niet meer en dat vind ik ook wel even goed zo.
Na een totale schoonmaak in huis en om het huis hebben we de middag rust genomen en dat heeft goed gewerkt.
Vandaag gaan we nog even kijken wat we gaan doen dat zal de tijd leren.
Morgen is de broer van Max jarig en de rest van de week gaan we nog bekijken wat we gaan doen.
Ik heb op mijn verlanglijstje Intratuin en Tuinland staan, maar dat hangt van vele andere dingen af.
Wat in ieder geval wel op de lijst staat is bloemschikken op woensdagmorgen in de borg en op donderdag een studiedag voor de VVE in Groningen. Mooie en moeilijke vraagstukken worden daar voor het voetlicht gebracht en hopelijk geeft dat ruimte. Want als bestuur van een VVE heb je altijd wat aan je hoofd.
Wat we verder gaan doen zal ik volgende week laten weten.
Ik sluit af met canto Geroriano. Een stuk Gregoreaans 
Een fijne gezellige week allemaal. Groetjes.



Geen opmerkingen: