zondag 19 november 2017

Ameland

19 november 2017
Ameland we komen er aan.
Max zijn darmonderzoek is goed verlopen. Hij heeft zich precies aan de voorschriften gehouden en het onderzoek onder een lichte narcose ondergaan. Ik zat in de wachtkamer te wachten en kreeg van alles niets en hij kwam na een ontbijt weer terug. Maar ja verschil moet er zijn.
Even later konden we bij de dokter terecht voor een gesprek en die vertelde dat er twee poliepen waren weggehaald en dat die er op het eerste gezicht goed uitzagen. Maar definitief onderzoek moet uitwijzen of dat klopt en de uitslag zal de dokter de komende week doorbellen.
We wachten dus maar even af. Vooralsnog hoefden we ons geen zorgen te maken en konden rustig naar Ameland gaan. We hebben dan ook de boot besproken en vertrekken a.s. maandag voor een week.
Afbeeldingsresultaat voor boot ameland tijden
Zo zullen we maandagochtend varen en onze intrek nemen in het appartement wat we hebben besproken. De eigenaren zijn een aantal dagen weg, maar hebben keurig aangegeven hoe we moeten handelen om in het appartement te komen. Dat geldt trouwens voor al onze activiteiten de komende week. Het is overal zoeken en kijken om de sleutels te vinden van de locaties waar we werken.
Afbeeldingsresultaat voor hollum
Hollum is de plaats waar we veel werken en ook logeren. Hopelijk is het wat droog en kunnen we naar onze locatie lopen. Ik heb er zin in even weg en de zinnen verzetten. Jammer genoeg hebben we niet veel tijd om even zelf van de kunst te genieten, maar dat is dan ook niet anders.
Mijn hoofd en jas zitten onder de glitter. Heb ik als voorwerk voor de kerstversiering van de borg met glitter gespoten en kwam er een windvlaag en kreeg ik een volle laag in mijn gezicht.
Het staat wel stoer moet ik zeggen. Ben net een buitenaards wezen. Afbeeldingsresultaat voor buitenaards wezen
Zo ongeveer maar dan met glitter.
Verder verlopen de voorbereidingen naar tevredenheid. Ben met Bea naar de veiling geweest in Eelde en daar hebben we allerlei zaken ingekocht voor onze plannen.
Afbeeldingsresultaat voor veiling eelde
Ik was er nog nooit geweest, kom je aanrijden en gaat de deur voor je open en rij je zo maar binnen.
 Heb dennenappels geraapt en noten verzameld van de zwarte notenboot op het borgterrein. Ga ik vanmiddag nog een keer proberen. Ze drogen geweldig in en dan hebben we ook spullen van de borg in onze kerstpracht verwerkt
Afbeeldingsresultaat voor dennenappelAfbeeldingsresultaat voor zwarte notenboomDit zijn de zwarte noten.
De afgelopen week hebben we theaterkaarten besteld voor Tineke Schouten en Annie MG Schmidt
Afbeeldingsresultaat voor annie mg schmidt
Afbeeldingsresultaat voor martiniplaza
De zaal is nu nog leeg maar dat zal de komende tijd veranderen, want verschillende avonden waren al uitverkocht. De voorstellingen in Martini plaza in Groningen beloven geweldig te worden
We hebben ook een voorstelling van Marcel Hensema getiteld Mijn vrede in de Klinker in Winschoten geboekt.
Afbeeldingsresultaat voor de klinker winschotenGeheel nieuw theater dat beloofd veel goeds. Wij laten het gebeuren.
 Daarnaast zijn er plannen om naar het concertgebouw te gaan in Amsterdam.
Afbeeldingsresultaat voor concertgebouw
Dus wij gaan ons niet vervelen in december.
Volgende week laat ik weten hoe het ons vergaat op Ameland. Heb een nieuwe laptop aangeschaft en ik kan er aardig mee overweg, dus dat wordt volgende week zondag een rechtstreeks verslag vanuit Hollum Ameland. Nu sluit ik af met een leuk liedje van Annie. De musical was getekend Annie MG Schmidt
Ik wens jullie een fijne week toe.


2 opmerkingen:

Phil zei

Hoi Bert,
Wat fijn dat het onderzoek van Max zo goed verlopen is!
Heel veel plezier op Ameland. Goed moment om er even uit te gaan.
Hartelijke groet van Phil

pelgrim zei

Dank voor je reactie Phil. We hebben deze week genoten en nog geen uitslag van de dokter gekregen maar we verwachten dat we die de komende week zullen krijgen. Groetjes Bert