zondag 1 oktober 2017

toekomst

zondag 1 oktober 2017
Afbeeldingsresultaat voor gedicht over de toekomst
Wat brengt de toekomst......Niemand kan het ons vertellen en niemand die het weet.
Het referendum in Spanje wat niet mag maar wel doorgaat. Met al zijn gevolgen van dien.
De uitspraken van Trump verschrikkelijk, het kan een tactiek zijn,Afbeeldingsresultaat voor trump
ik vind het onbezonnen en het kan grote gevolgen hebben. Van waar al die jodiumpillen in eens?
Verwacht men een kernramp? Onder het mom dat we dicht in de buurt van een kerncentrale wonen.De situatie in Noord Korea en de situatie in Afrika wat weer zijn weerslag heeft op de situatie in Europa. Gisteren hoorde ik een opmerking van iemand die zij "Al dat gedoe over de slavernij......eigenlijk doet zich nu weer het zelfde voor.....vroeger werden ze gevangen en verkocht. Nu betalen ze vaak arabieren die ze voor veel geld helpen met gammele boten over te varen naar Europa en dan zijn ze bijna berooid in een land ...werelddeel waar ze geen toekomst hebben...eigenlijk is dit ook slavernij. Als ze het geld nu thuis investeren dan hebben ze het wellicht beter dan als ze op de vlucht gaan." Ja ik weet het niet maar er zit wel wat in.
Ik heb een tijd geleden aangegeven niet teveel over de toestand in de wereld te willen schrijven. Maar bij gebrek aan ander nieuws begeef ik me er dan toch maar even weer in.
Het zou toch mooi zijn dat alle mensen vreedzaam zouden zijn en niet zo hebzuchtig en van die machtswellustelingen. Als we al het geld nu eens zouden besteden aan het welzijn van de mensheid wat zou de wereld er dan een stuk beter voor staan. Al dat oorlogstuig al die mensen die maar miljarden oppotten en besteden aan allerlei onzinnigheden. Wat zou dat geld goed kunnen worden besteed aan het welzijn van hele volken die het zeer zeer slecht hebben. Maar nee we verspillen graag heel veel geld aan het plat bombarderen van heel veel steden en dorpen. Miljardairs besteden liever geld aan heel veel huizen en boten waar ze amper gebruik van maken. Afbeeldingsresultaat voor superjachtenAfbeeldingsresultaat voor landgoederen
Nee de wereld is heel slecht aan het worden........En nu wij maar wachten op een regering in dit land......het beloofd niet veel goeds.......belastingen zullen worden verhoogd en we worden allemaal weer een loer gedraaid. Kinderen verplichten om naar musea te gaan en het volkslied te leren....wat een waanzin....alsof er niet belangrijkere dingen zijn. Nee de toekomst beloofd volgens mij niet veel goeds.
Afbeeldingsresultaat voor kabinetsformatie 2017
En maar praten en slijmen verschrikkelijk waar moet dit heen.
Jammer dat ik het weer op schrijf....maar ik ben benieuwd.....wat de toekomst brengt. Dit blog gebruik ik ook als een soort dagboek en als ik over een tijd eens terug blader dan zal blijken wat er van deze bespiegeling klopt......ik hoop dat ik er helemaal naast zit.
Het is morgen weer een bijzondere dag.....SBS komt weer opnames maken. Het doel is om de kijker van Meester Visser te laten zien hoe het nu gaat......de opnames zijn rond 15 uur en de uitzenddatum is nog niet bekend maar ik denk in de loop van oktober. De definitieve datum laat ik z.s.m. weten.
Verder deze week veel werk aan de winkel in de borg en met bloemen. Allerlei workshops en werkzaamheden. Volgende week laat ik weten waar dit alles toe geleid heeft.
Ik wens jullie allemaal een fijne week toe en hoop jullie volgende week weer te ontmoeten.
Ik sluit af met het lied."Wat de toekomst brengen moge"



Geen opmerkingen: