zondag 15 oktober 2017

feest

zondag 15 oktober 2017
Het is feest, vandaag wonen Max en ik al weer 5 jaar samen. We genieten alle dagen en maken er vandaag een extra feestje van. We gaan de hele dag op stap....het beloofd mooi weer te worden en dat maakt de dag zo wie zo al mooi. Wat we gaan doen is nog even afwachten,  het plan is als volgt.
Badderen in het Bronnenbad te Bad Nieuweschans en daar waarschijnlijk iets eten en dan naar de Gallimarkt in Leer (Duitsland). Maar door allerlei omstandigheden kan het wel iets geheel anders worden. Volgende week laat ik weten wat het is geworden.
Allereerst wat er de afgelopen week is gebeurt. Zoals ik de vorige week melde ben ik donderdagmiddag naar Winsum geweest voor de overhandiging van de eerste Groninger Scheurkalender. Wat een leuke middag. Op het station in Groningen begon het feest al. Met een gratis treinreisje naar Winsum.

De overhandiging van dit exemplaar was aan de oud burgemeester van Pekela en hij had mooie woorden.
Daarna kregen wij als inzenders allemaal een exemplaar en dan is het de vraag is mijn foto opgenomen. En ja hoor mijn foto is in de prijzen gevallen en staat afgedrukt op
woensdag 2 mei 2018. Dit is hem. Afbeeldingsresultaat voor groninger scheurkalender 2018
foto van Bert Twickler.
De uitkijktoren bij ons in de achtertuin in het Roegwold. Altijd leuk om daar naar toe te fietsen of te lopen. Maar er staan vele vele mooie foto's in de kalender en mooie verhalen. Het is een dag kalender en zeer de moeite waard. Vrijdag zijn we gezellig met mijn vriendinnen (Trijn, Jantje en Enna) op stap geweest. We hebben heerlijk gegeten bij Azeri in Siddeburen en weer gezellig bijgepraat.

Afbeeldingsresultaat voor azeri siddeburenAfbeeldingsresultaat voor azeri siddeburen
Gisteren zijn we op de fiets naar Zuidlaren geweest en hebben wat Zuidlaarderbollen gehaald.
Hiermee hebben we een paar mensen blij gemaakt en ons zelf.
Afbeeldingsresultaat voor zuidlaarderbol
We hebben daar gelijk maar even geproefd en een kopje koffie genuttigd.
Afbeeldingsresultaat voor zuidlaarderbol
Ja want dinsdag is het weer de 3e dinsdag in oktober en dus Zuidlaardermarkt. Wij gaan met de buurman op de fiets daar naar toe. Kijken hoe de sfeer is. Het weer gaat meewerken is de voorspelling.
Maar eerst vandaag naar de Gallimarkt in Leer. Vroeger gingen we meestal met mijn ouders daar naar toe, maar sinds mijn moeder daar beroofd is van haar geld was het gedaan en zijn we er nooit weer geweest. Het is dus een beetje nostalgie om daar dan weer naar toe te gaan.
Afbeeldingsresultaat voor gallimarkt leer
Het is een grote kermis met een grote markt. Met een mooie Duitse Sfeer.
We zullen het zien en beleven en houden de hand op de knip.
De komende week is het rustig woensdagavond weer bloemschikken en verder niet zoveel.
Wat werken in de tuin en het huis en als het weer wat mooi blijft ....... fietsen.
Ik wens jullie allemaal ook mooi weer toe en hoop dat jullie ook gaan genieten.
Vandaag sluit ik af met een mooi lied van Stef Bos ...mijn favoriete  zanger met zijn mooie luister liedjes. Vandaag dan het nummer GELUKKIG


Geen opmerkingen: