zondag 8 oktober 2017

Help elkaar in de nood

zondag 8 oktober 2017
Help elkaar in nood....dat zou de slogan kunnen zijn voor de afgelopen week.
SBS belde dat ze met opnames wilden beginnen voor een programma "Hoe is het met"
En ja ze hadden ook aan ons gedacht. Wij de buren en ik hebben ja gezegd en het team zou maandagmiddag langs komen ongeveer een uurtje aan opnames.
Ik Sien gebeld en die wilde ook wel. Wij zaten er klaar voor maar SBS belde het zou wat later worden. Rond 16.00 uur waren ze er en met alle toeters en bellen. Viktor was ook van de partij.
Afbeeldingsresultaat voor viktor brandHij doet het wel heel goed vind ik.
Weet je gerust te stellen en probeert je geen dingen in de mond te leggen.
Rond 18.30 waren de opnames pas klaar. Uitzending????? zo in januari 2018 nader bericht volgt.
SBS geholpen met beelden voor een hopelijk mooie uitzending.
Vervolgens waren we dinsdagochtend naar het kerkhof in Haren waar Max zijn ouders begraven liggen. We hebben de steen en de rest van het graf even weer netjes en winter klaar gemaakt.
We stappen in de auto......telefoon......een zeer benauwde medewerker van de Fraeylemaborg die vroeg om hulp hij had een ongeluk gehad. Ik heb nog gevraagd of hij zelf gewond was.....ja was het antwoord....de man werkt met een kettingzaag.....allerlei beelden flitsten er door mijn hoofd.
Heb gezegd dat ik z.s.m. die kant op zou komen. Wij snel naar de borg ondertussen een andere Bert gebeld en die was al ter plekke gaan kijken. Toen ik achter in het bos kwam zag ik de bewuste medewerker lijkbleek op een kar liggen met een hoofdwond. Een boom tegen zijn hoofd gehad.
Hij voelde zich beroerd en moest z.s.m. naar de huisarts. Max had de auto al zo dicht als mogelijk bij het bos gereden. De dokter heeft de wond bekeken en verbonden en stuurde ons door naar het ziekenhuis in Winschoten. Daar is alles bekeken en gerepareerd.....hoofdwond gelijmd en verder was er niets aan de hand. Man voelde zich weer beter en wij hem weer terug gebracht. Eind goed al goed.
Helpt elkander in de nood.
Dan de woensdag...'s morgens bloemschikken in de borg.....gezellig eerst bloemen gekocht en vervolgens door de drukte van de Slochtermarkt naar de borg gewurmd om daar met alle groen en bloemen aan de slag te gaan. Tegen 13.00 uur daar weer weg snel een broodje gegeten om vervolgens rond 13.30 uur in Hoogezand de handen uit de mouwen te steken voor Groei en Broei om bloemen taartjes te maken. Dit alles omdat iemand kampte met ziekte en moeilijk zich kon richten op deze activiteit. Dus een heleboel taartjes gebakken. Want helpt elkander in de nood.
foto van Bert Twickler.
Dit is een deel van het resultaat.
Dan op naar de donderdag........'s morgens even rustig aan gedaan om vervolgens 's middags boodschappen te doen voor iemand die hulpbehoevend is.......helpt elkander in de nood......
Na de boodschappen te hebben opgeruimd een kopje koffie en de afwas gedaan te hebben was het uitrusten thuis. Vrijdag wat aangerommeld en zaterdag heen en weer naar Zevenbergen.
We wilden een bezoek afleggen aan mijn oom en tante die daar al ruim 12 jaar wonen.
Mooi rit gehad er heen gezellig met elkaar gepraat en vervolgens weer terug naar huis. Waren vroeg in de avond weer terug en zijn voor de buis gaan zitten. Voetbal kijken.
Ja ik niet maar er waren nog genoeg dingen te doen.
Vandaag maak ik er een rustige dag van en probeer de rotzooi wat op te ruimen rond het huis van de najaarsstorm en nog wat te genieten van ons mooie bloemstuk wat ik donderdagavond heb gewonnen.
foto van Bert Twickler.
Gemaakt door Linda Eising die een waar kunstenares is en ons donderdagavond een demonstratie bloemschikken heeft gegeven van 3 uur. Alle stukken die ze gemaakt heeft werden verloot in ik behoorde tot de gelukkigen.
Hieronder nog wat stukken die ze gemaakt heeft.
foto van Bert Twickler.foto van Bert Twickler.foto van Bert Twickler.foto van Bert Twickler.foto van Bert Twickler.
Ach ik kan nog wel even doorgaan maar ik stop er nu mee.
Volgende week weer een nieuwe week met hopelijk weer spannende avondturen.
Eén weet ik al en dat is donderdag. Heb een foto ingestuurd en ben uitgenodigd voor de uitreiking van de Groninger scheurkalender waar die foto van mij hopelijk in is opgenomen.
Het beloofd een gezellige middag te worden. Gratis treinreis naar Winsum een kopje koffie en een kalender vallen mij zo wie zo ten deel. Dus de rest is een verrassing. Ik wacht af en laat jullie volgende week weten hoe het is afgelopen.
Groetjes.
Ik sluit nu af met een paar liedjes uit die mooie serie "Ja zuster Nee zuster" Dit is het liedje samen onder de paraplu en dat is in deze tijd ook wel nodig.
Maar deze is nog beter van toepassing op de afgelopen week.
Uit het schaap met de vijf poten. We zijn op wereld om elkaar te helpen, niewaar.

Geen opmerkingen: