zondag 30 juli 2017

rust

zondag 30 juli 2017 
Rust is de titel vandaag.
Afbeeldingsresultaat voor rust nemen
De afgelopen week was het niet zo mooi wat het weer betreft.
Maandag hebben we mevrouw van het Hof begraven. Zij is één van de eerste bewoners in het appartementengebouw te Gasselte. Het ging prima tussen de buien door. Het was een waardige en drukke begrafenis. Mevrouw van het Hof had ook haar sporen verdiend in de samenleving.
Na de begrafenis zijn we nog even op bezoek geweest bij mijn broer en schoonzus en zijn we nog naar het graf van mijn ouders geweest.
De rest van de week heeft in het teken gestaan van schoonmaken, tuin onderhoud en voor mij werken in en om de borg. Tussen door veel gelezen en geluisterd naar de radio.
Ook TV gekeken natuurlijk. Ik geef niets om voetballen maar heb gisteravond toch even gekeken naar de wedstrijd van het damesvoetbal en genoten van het feit dat Nederland heeft gewonnen.
Deze wedstrijd gaf goede hoop volgens mij voor de komende week.
We willen de komende week een dagje treinen door Nederland.
Wat het wordt? Wellicht een dagje Utrecht of Haarlem. We zullen zien, ik zal er volgende week over berichten.
Het weer beloofd wat beter te worden dus dat geeft ook weer meer aanleiding om er even tussenuit te gaan.
De afgelopen week hebben we ook dierenleed aangericht.
Ik had ooit een bijenkorf gevlochten.

Afbeeldingsresultaat voor bijenkorf
De wespen vonden hem zo mooi dat ze hem als huis hebben gekozen en ze vlogen af en aan.
Vervolgens was ik op het dak de zonnepanelen aan het schoonmaken en ontdekte ik twee nesten aan het huis. Dus ik ben maar ze te lijf gegaan met spuitbus en het resultaat is dat alle drie nesten zijn uitgeroeid. Het leed is geleden. Hopelijk blijft het hier bij.
Afbeeldingsresultaat voor wespennest
Ze zijn prachtig om te zien, maar niet bij mij aan het huis en in de tuin.
Ik wens jullie allemaal een fijne week toe en hoop dat ik jullie de volgende week weer tegen kom.
Groetjes
Ik sluit af met het Ave Maria van Schubert

Geen opmerkingen: