zondag 9 juli 2017

verleden

zondag 9 juli 2017
Vorige week luide de titel Toekomst en nu Verleden.
Waarom verleden omdat we het afgelopen weekeinde op reis geweest zijn en een stukje verleden van mij hebben opgepakt waar Max ook deelgenoot van was.
We waren uitgenodigd door een nicht van mij om haar vijftigste verjaardag te komen vieren.
Ze woont met haar gezin in Best  en wij hebben bedacht daar een paar dagen naar toe te gaan.
Op vrijdagmorgen zijn we op tijd vertrokken en eerst langs een andere nicht van mij gegaan om daar gezellig met elkaar bij te praten. Ze had ook mijn neef en zijn vrouw uitgenodigd en er viel veel bij te praten. Onder het genot van een hapje en drankje is dat ook opperbest gelukt. Ina bedankt voor je gastvrijheid en gezelligheid. We hebben elkaar beloofd dit er in te houden en af en toe elkaar te ontmoeten. Vervolgens hebben we ons ingekwartierd in het NH hotel te Best en zijn de omgeving wat gaan verkennen. De volgende dag hebben we wat rond gereden en oude plekjes waar we ooit geweest zijn bezocht. Zoals Hoge en Lage Mierde en de omgeving van Eindhoven.
Prachtig om dit allemaal weer te zien.
Afbeeldingsresultaat voor hooge mierde

We hebben heerlijk koffie gedronken in Oirschot en genoten van deze mooie plaats.
Afbeeldingsresultaat voor oirschot
Met zijn prachtige kerk die werd versierd in verband met een huwelijk.
foto van Bert Twickler.foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
Aan het eind van de middag begon de BBQ ter ere van Heleen haar 50e verjaardag.
Het was goed verzorgd en gezellig. Wat hebben we wat dingen opgehaald uit het verleden.
foto van Bert Twickler.
Het was in dit prachtige golfresort en we gingen voldaan weer naar het hotel.
De volgende morgen zijn we op weg naar huis langs Paleis het Loo gereden in Apeldoorn.
Niet wetende dat daar een grote show van oldtimers was. We raakten er midden in en zijn alleen maar toegekomen aan de tuinen en de hoedjes van Beatrix.
foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
Na al dit moois zijn we weer huiswaarts gegaan.
Wij hadden weer een gezellig weekeinde gehad en veel uit het verleden opgehaald.
Maandagochtend stond ik al om 9 uur bij de tandarts voor je halfjaarlijkse controle en zij en ik waren blij met mijn gebit. Zij omdat het zo schoon was en ik omdat er niets hoefde te gebeuren.
Tot over een half jaar.....2 januari 2018 om 9 uur zal ik er weer zijn hoop ik.
Verder hebben we deze week veel gepoetst en de tuin een beurt gegeven.
Daarnaast ook allerlei bezoeken afgelegd en mensen in de nabijheid geholpen waar mogelijk en nodig. Het was een leuke en gezellige week.
Op naar de komende week.
Vanmiddag gaan we naar een neef van Max en zijn vrouw in Emmen op bezoek.
Ook weer bijpraten en veel historie denk ik. Verheug me er op.
De week wordt besteed aan bezoeken en het werken in de tuin.
En zaterdagmiddag krijgen we bezoek van Max zijn oud buurmeisje en haar man. Zij zijn de afgelopen week naar Sint Petersburg geweest en zullen heel wat te vertellen hebben. De foto's heb ik al veel gezien en dat beloofd een mooie middag denk ik.
En zo vliegt de tijd voorbij.
Ik wens jullie ook een fijne week en hoop dat je ook mag genieten van het leven.
Groetjes
Rene Schuurmans ...zingt  Laat de zon in je hart.     Doe dat en het ga je goed.

Geen opmerkingen: