zondag 6 augustus 2017

Utrecht

zondag 6 augustus 2017
Het is Utrecht geworden. Vorige week heb ik aangegeven dat we een dagje zouden gaan treinen maar nog niet precies wisten waar naar toe. Utrecht of Haarlem. Het is Utrecht geworden.
We hebben een mooie dag beleefd. Het weer was goed en de musea die we hebben bezocht geweldig.
Afbeeldingsresultaat voor speeldoos tot pierement
Dit is het eerste wat we hebben bezocht. Van Speeldoos tot Pierement.
Ik was er al eens geweest met het reisje van de borg en Max nog niet dus zijn we dit museum samen nog eens gaan bekijken. We hebben ook aan de rondleiding meegedaan en de jonge man die ons tijdens het reisje met de borg heeft rondgeleid deed het nu ook en goed. Er waren veel kinderen en die wist hij goed te boeien en ook buitenlanders dus deed hij zijn verhaal maar even in twee talen. Geweldig. Het museum zelf is fantastisch om te zien en mee te maken.
Afbeeldingsresultaat voor speeldoos tot pierement
Deze zaal met prachtige dansorgels is geweldig je kan er als je dat leuk vindt een dansje maken.
Verder zijn er veel speeldozen en het mooie is alles doet het.
We zijn verder gewandeld door de stad na deze belevenis en het was gezellig druk.
Afbeeldingsresultaat voor utrecht
Afbeeldingsresultaat voor utrechtGerelateerde afbeelding
Afbeeldingsresultaat voor utrecht dom gracht
Even naar de dom geweest en vervolgens naar het Catherijneconvent.
Afbeeldingsresultaat voor catharijneconvent utrecht
Een prachtig museum alleen het gebouw is al een bezoek waard. Nu is er nog een paar dagen een tentoonstelling over Maria.
Afbeeldingsresultaat voor catharijneconvent utrecht
Afbeeldingsresultaat voor catharijneconvent utrecht maria tentoonstellingGerelateerde afbeelding
Dit was bijna aan het einde van de tentoonstelling en Maria in een moderne uitvoering. Deze kralen was een groot uitgevoerde rozenkrans.
Gerelateerde afbeelding
Maar zo werd Maria ook afgebeeld. Dit kon mijn goedkeuring niet zo wegdragen.
Na deze belevenis zijn we nog wat door de stad gelopen en richting de trein gegaan.
Via Schiphol zijn we weer naar huis gegaan en waren rond acht uur weer thuis.
De volgende dag zijn we thuis aan de slag geweest en vrijdag hebben we bezoek gehad van mijn oom en tante. We hebben lekker bijgepraat en zijn op verzoek van mijn tante naar de Fraeylemaborg geweest en hebben daar rondgekeken en gegeten.
Afbeeldingsresultaat voor boerderij slochteren
Vervolgens zijn we zaterdag gaan fietsen door het Roegwold. Er was een fietstocht uitgezet en daar hebben we van genoten.
foto van Bert Twickler.
De vos stond ons al op te wachten bij Ecomotion waar voor ons in Kolham de start was.
De tocht was 50 kilometer en zeer de moeite waard.
Afbeeldingsresultaat voor roegwold slochteren
Afbeeldingsresultaat voor roegwold slochteren
Na deze belevenissen is het dan al weer zondag en gaan we vandaag op bezoek bij Jakob en Hennie.
Oud collegae van Max altijd gezellig om bij te praten.
En dan verheug ik me op maandag. Dan komt mijn oud collega Vera met dochter op bezoek.
Ze brengen me een blad wat haar dochter heeft gemaakt samen met een aantal medestudenten van de opleiding die zij volgt in Apeldoorn. Volgende week zal ik het resultaat laten zien.
Verder beloofd het een rustige week te worden met een keer werken op de borg.
Dit was weer een inkijkje in mijn week. Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe en hoop jullie volgende week weer te ontmoeten.
Ik sluit af met een stukje draaiorgelmuziek van de Arabier die zo staat te pronken in het museum in Utrecht.
Het lied wat gespeeld wordt is de POSTKOETS.

Geen opmerkingen: