zondag 28 mei 2017

aardbeving

zondag 28 mei 2017 
Het was gistermiddag weer raak....... een aardbeving. Had net tijdens mijn werk op de borg mensen vertelt dat de wereld hier nogal eens schudde en ja hoor daar kwam er een.
foto van Eddy Wolthuis.
Het was al een paar dagen onrustig in de omgeving. Ook logisch zegt deze leek. Want er is nog nooit zoveel gas uit de grond gehaald in deze omgeving als de afgelopen maanden. De locaties staan volop te stampen. We wachten af wanneer de volgende komt. We zakken steeds verder naar beneden en de strijd is nog lang niet gestreden. Heb een inspectie uitgevoerd en kan geen schade ontdekken.
Max stond in de keuken en alles trilde de kopjes stonden te dansen in de kast. Ik zat op de fiets en dat trilde zo wie zo dus ik voelde niets. We wachten af.
Donderdag op Hemelvaart hebben we een heerlijk fietstocht gemaakt.
We zijn opgestapt en toen we rond 18 uur weer afstapten hadden we bijna 75 kilometer gefietst.
Heerlijke dag beleefd. We hebben koffie gedronken in Harkstede bij het Grunostrand.
Afbeeldingsresultaat voor Harkstede, Grunostrand, Harkstede en hebben genoten van het waterskiën een mooi gezicht en wat kunnen sommige mensen wat uithalen op die latten.
Afbeeldingsresultaat voor Harkstede, Grunostrand, Harkstede
Vervolgens zijn we langs de stad gefietst naar Garnwerd en hebben heerlijk geluncht bij Garnwerd aan Zee.
Afbeeldingsresultaat voor garnwerd aan zee
Prachtige locatie en heel druk, meer mensen op het terras dan hier op de foto die ik van internet heb gehaald.
Het zag er zo uit.
Afbeeldingsresultaat voor garnwerd aan zee
Vervolgens zijn we nog even door het smalste straatje gelopen en hebben nog even Hammingh bekeken.
Afbeeldingsresultaat voor garnwerd het smalste straatjeAfbeeldingsresultaat voor cafe hammingh garnwerd
Dat wordt de volgende keer onze pleisterplaats. Je moet alles een keer proberen niet waar.
We zijn terug gereden door Winsum, Ten Boer en zo weer door de landerijen over mooi fietspaden naar huis.
Moe maar voldaan hebben we ons te ruste gelegd. Vrijdag zijn we weer naar de tandarts geweest en is de behandeling van Max voltooid.
Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan de KPN winkel en heeft Max een nieuwe telefoon gekocht en een ander abonnement afgesloten en kunnen we weer verder. Voor die tijd had ik koffie gedronken bij de Hema op het dakterras. Max lag in de stoel bij de tandarts en ik zat heerlijk in de zon op het dak van de Hema. Verschil moet er zijn niet waar.
Afbeeldingsresultaat voor hema groningen
Na het bezoek aan de KPN zijn we naar La Place gegaan en hebben daar wat gegeten. Net geopend en er gezellig.
Afbeeldingsresultaat voor la place groningenAfbeeldingsresultaat voor la place groningen
Afbeeldingsresultaat voor la place groningen
Heeft ook een mooi dakterras. En het was prachtig weer. We hebben nog even verder gepraat over de behandeling bij de tandarts en het viel eigenlijk allemaal wel een beetje mee.
Hij moet nog een paar keer terug komen voor controle e.d. en dan heeft hij weer een piekfijn gebit. Zo hobbelen we de dagen weer door en gaat het op naar dinsdag mijn verjaardag. 66 jaar al. Kreeg een mooi kaartje van Jantje en haar man en zoon met de Martinitoren er op de vlag hing uit en de tekst is: Hé olle grieze....felesiteerd!!  Hadstikke leuk want die toren is grijs maar ik ook dus dat klopt. Wat is het toch fijn om te ervaren dat mensen zo aan je denken. We gaan er hopelijk een mooie dag van maken. Vannacht heeft het hier behoorlijk geonweerd en dat maakt dat ik niet hoef te sproeien vandaag want dat was ik wel van plan omdat het hier gort droog is. Verder is hier geen nieuws het is nu 7.50 uur en het wordt tijd voor een lekker ontbijt. Die ga ik nu klaar maken.
Ik wens jullie allemaal een fijne zondag en een fantastische week.
Afbeeldingsresultaat voor olle grieze De Olle Grieze groet u.




Geen opmerkingen: