zondag 7 mei 2017

Keukenhof

zondag 7 mei 2017
De Keukenhof was weer een geweldige belevenis. We gaan als het even kan ieder jaar en dit jaar was het voor mij heel bijzonder omdat ik er met interesse naar de mooie bloemstukken heb gekeken.
Heel veel inspiratie opgedaan voor de borg. Geweldig wat je al niet kan doen met een stukje afvoerpijp en wat vilt.
foto van Bert Twickler.
Prachtig deze mooie glazen vazen met lelies en dan takken er door gevlochten.
foto van Bert Twickler.foto van Bert Twickler.
Wat vind je van deze jurk waar mensen achter konden gaan staan voor de foto.
foto van Bert Twickler.
Dit zijn allemaal afvoerbuizen van grijs kunststof daar zit vilt om heen met bloemen er in.
foto van Bert Twickler.
Een lijst met allemaal lelies er in net een stil leven. Zo hing er een hele galerij.
foto van Bert Twickler.
Thema de boerderij.
foto van Bert Twickler.
Op de fiets.
foto van Bert Twickler.
Het was geweldig heb heel veel foto's gemaakt en die zijn allemaal op Facebook terug te vinden.
Dit was geïnspireerd op de werken van Mondriaan.
We hebben genoten in de Keukenhof en beloofd er volgend jaar weer heen te gaan bij leven en welzijn.
Maandag en dinsdag hebben we de garage aangepakt door de jaren heen waren de tegels verzakt en die liggen er nu weer mooi vlak in. Hopelijk zijn alle houtwormen nu dood en kunnen we weer jaren vooruit. Wel moet de boel worden geschift wat er in stond en dan vervolgens de garage weer rustig worden ingepakt. Dat is een klus voor de komende week. Maar die begint eerst weer met een bezoek aan de mondhygiënist. Daarnaast ga ik bloemschikken in de borg en nog wat klusjes afwerken.
Maar nog even over gisteren.
Enkele weken geleden ben ik gebeld door een dorpsgenoot met de vraag of ik een Wheelie had en die heb ik. Hij vroeg of hij hem mocht zien. Dat mocht en gaande het gesprek kwam de vraag of hij hem mocht gebruiken voor zijn Pieterpad die hij samen met zijn vrouw wilde lopen de komende zomer.
Dat mocht ook en daarbij heb ik aangeboden dat wij hun wel wilden brengen naar Pieterburen als het zover was. En dat was gisteren het geval. Wij zijn in Pieterburen aangekomen, hebben nog een kop koffie gedronken en een stuk appelgebak genuttigd en hun vervolgens uitgezwaaid.
Wij zijn naar de Zeehondenopvang gegaan om dat weer eens te bekijken.
Vond zelf het er niet erg verzorgd uit zien. Daarbij kwam dat er niet veel zeehonden waren, maar dat is ook logisch omdat het seizoen voor de huilers nog moet komen.
Maar de zeehonden die er waren kregen goed te eten en de boel werd flink schoongemaakt.
Wij zijn op een gegeven moment weer vertrokken want het was erg koud en ik kreeg het extra koud omdat er allemaal mensen liepen in korte broek die gingen wadlopen ......Ik moest er niet aan denken door die blubber met die koude wind over het wad en dan lopen naar Schier.

foto van Bert Twickler.
Dus wij nog even een foto gemaakt van deze zeehond met jong. Die opgezet waren trouwens.
En vervolgens door de velden gereden waar de tulpen in bloei stonden en dat naar Lauwersoog waar de dag van de Garnaal werd gevierd.
foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
Hier was veel te beleven en te zien. Erg gezellig en helemaal toen later de zon er nog bij kwam.
foto van Bert Twickler.
Het was weer een gezellige week en gelukkig had Max niet veel pijn van de behandeling bij de tandarts en ziet hij a.s. maandag met vertrouwen tegemoet.
We gaan weer voor een nieuwe week vol uitdagingen. Ik hoop dat jullie ook allemaal de uitdaging aangaan en er wat van maken. Groetjes
Ik sluit af met Panis Angelicus uit de Messe a Trois Voix van Cesar Franok.

Geen opmerkingen: