zondag 14 mei 2017

facebook

zondag 14 mei 2017 



Facebook.....sommigen vinden het verschrikkelijk en ik......vind het leuk.
Maar ik moet zeggen dat ik wel selectief ben in het kijken en reageren en ook met wat ik er op zet.
Op dit moment wordt ik voortdurend herinnerd aan gebeurtenissen en dat is leuk om die terug te zien. Zo ook de pelgrimstocht naar Santiago. Al weer vijf jaar geleden. Zo zag ik gisteren het hotel waar Marleen en ik voor het laatst geslapen hebben en gegeten. Waar Marleen tijdens het eten vertelde dat ze wilde stoppen en naar huis wilde. O wat was dat schrikken en een verdriet voor haar. Ze had zo graag door willen gaan en de eindstreep willen halen maar helaas dat mocht niet zo zijn. En dan de volgende dag Marleen naar de bus brengen en het afscheid en daar sta je dan helemaal alleen mijn maatje kwijt en zij alleen in de bus op weg naar Santiago want dat wilde ze zo graag nog zien. Is gelukkig allemaal gelukt en na nog een dag bezinning ben ik alleen verder gegaan. Wat een tocht en wat een belevenis.




Het hotel had bijzonder lichtknopjes. 

Dan dit machtige kasteel waar we aan voorbij liepen.

 Of deze kleine plaatjes het leek of ze zo uit een boek kwamen.
En dan die geweldige bomen in de eucalyptus bossen. 
En dan kwam deze foto nog weer voorbij met mijn creatie die ik heb neergelegd bij Cruz de Ferro.
Marleen haar zeeuwse klompjes met vlaggetje en ik deze schelpjes en steentjes van o.a. Mevrouw Riepma en van Vera maar ook voor anderen het zal inmiddels allemaal wel weg zijn maar het lag er op dat moment mooi, daar boven op die berg bij de ijzeren kruis. 
Afbeeldingsresultaat voor cruz de ferro
Ik vind dit mooie herinneringen en die mogen van mij graag langs komen op Facebook. 
Ik doe ook een aantal spelletjes via Facebook en één daarvan is Landleven dat vind ik wel hinderlijk dat alle dingen die ik gekocht heb en bereikt heb voorbij vliegen en dat zijn er heel wat. Ik ben op dit moment super boer dus ik koop en oogst om het leven. Hou mijn hart vast voor de toekomstige herinneringen. 
De afgelopen week is het best wel druk geweest. Deze vrijwilliger heeft vrijdag een top dag gedraaid, ook toen herleefden vroegere tijden. In mijn arbeidzaam leven heb ik het vaak gedaan maar nu viel het toch niet meer zo mee. Om 9 uur een vergadering tot 11 uur. Snel naar huis en eten vervolgens om 13 uur er weer zijn tot 17.15 uur snel weer naar huis en om 19 uur weer een evaluatie tot 21.45 uur. 
Dat was dan  12 uur Fraeylema. Wel leuk trouwens maar ook vermoeiend. 
Werd ik gisteren gebeld of ik een rondleiding wilde doen omdat de gene die het zou doen plotseling ziek was geworden en dus stond ik er om 12.45 uur weer tot 15.20 uur. 
Alles weer geregeld en toen rust om 's avonds de verjaardag van de buurvrouw te vieren.
In de afgelopen week hebben we flink in de tuin gewerkt en is alles al aardig netjes. Nog wat regen gekregen en alles is weer lekker fris. 
De komende week wordt de vrijwilligers van de borg  een reisje aangeboden door het bestuur van de borg. 
We gaan een dagtocht maken naar Utrecht. Bezoeken het museum van Speelklok en Pierement. en 'in de loop van de middag Huis Doorn. Vervolgens gaan we enorme schnitzels eten in Niebert bij Restaurant Klaver. 

Afbeeldingsresultaat voor speelklok en pierementAfbeeldingsresultaat voor speelklok en pierement
Afbeeldingsresultaat voor huis doorn
Afbeeldingsresultaat voor huis doornAfbeeldingsresultaat voor restaurant klaver niebert
Dit zit in het vat en is onze beloning voor een jaar inzet bij en in de borg. We zullen er een mooie dag van maken hoop ik.
Verder gaan we een poging wagen om de garage weer in te richten en de spullen uit te zoeken weg te brengen wat weg kan en volgens mij is dat heel wat.
Dus dat wordt aanpakken de komende week.
Ik wens jullie ook allemaal een week toe met veel plezier en veel zon en lekkere temperaturen.
Groetjes en tot de volgende week zondag.
Ik sluit af met het Pelgrimslied wat gezongen wordt door Amanda Strydom een Afrikaanse zangeres.

Geen opmerkingen: