zondag 26 februari 2017

niets van dat alles

zondag 26 februari 2017
Niets van dat alles is de titel deze keer.
Mijn/ons voornemen voor de afgelopen week is niets geworden.
Geen Amsterdam en ook geen Leer.
Wel veel drukte. Moest nog een aantal zaken regelen voor de uitzending van Mr. Visser doet uitspraak. Want de muur moet worden hersteld en dat gaat via de aannemer en anderen en dat kost wat tijd aan overleg. Maar dat is gelukt en in week 11 wordt de muur hersteld.
Vervolgens waren er allerlei zaken die moesten worden geregeld voor het appartementencomplex.
De ramenwasser moest gevraagd worden of hij de goten en boeidelen ging reinigen. Er was een lekkage en daar moest de dakdekker bij. Er moest iets geregeld worden met de andere achterbuur en dat koste veel tijd. Kortom het project Gasselte slokte veel tijd. Daarbij nam de Fraeylemaborg het nodig aan tijd. Een paar overleggen maar die hebben ook hun vruchten afgeworpen.
Zit in de commissie voor de paas fair en dat is leuk werk. Je komt met allerlei organisaties en mensen in aanraking. We hebben ook even een kijkje mogen nemen in de borg die een aantal weken gesloten is in verband met het herstellen van de aardbevingsschade. Het is bijzonder mooi geworden.
Nu moet alles schoon en dan weer ingericht. Maar alles loopt tot dusverre voorspoedig en zoals de planning nu loopt is alles ook weer volgens plan ingericht en open.
De paas fair beloofd ook mooi te worden. Veel te zien en te beleven.
Afbeeldingsresultaat voor paasfair slochterenAfbeeldingsresultaat voor wood carving chainsaw
Woodcarving is er te zien en een hele speciale activiteit....maar dat is nog een verrassing.
Verder natuurlijk veel bloemen en planten het is 17 april per slot van rekening voorjaar.
Afbeeldingsresultaat voor grote bloemstukkenAfbeeldingsresultaat voor grote bloemstukken
Ik krijg nu al zin in het voorjaar als ik dit allemaal zie.
Woensdagavond heb ik gegeten met Marinka en Wiebe (oud collegae) in de nieuwe van der Valk te Hoogkerk. Ben er al een aantal keren langs gereden en wilde het graag een keer zien en beleven.
Dat is dus gebeurt en ik moet zeggen in één woord geweldig. Wat een fantastisch mooi gebouw en prachtig ingericht. We hebben een rondleiding gevraagd en gekregen. Geweldig wat mooi. Hier ga ik gauw weer een keer heen. Het was er ook gezellig druk.
Afbeeldingsresultaat voor van der valk hoogkerk
Toen waren ze nog aan het bouwen.
Afbeeldingsresultaat voor van der valk hoogkerk
Nu is hij klaar.
Afbeeldingsresultaat voor van der valk hoogkerk
Een blik binnen in. Dit vraag om een bezoek. Geweldig zo mooi.
Morgen is het de geboortedag van mijn vader, hij zou 89 geworden zijn als hij nog geleefd had. We gaan nu maar naar het graf. Heb een mooi bloemstuk gemaakt en we steken een kaars op.
Verder gaan we weer een poging doen om er op uit te trekken. 
Woensdag naar de kapper en verder staat er even niets in de agenda. 
Volgende week zal ik laten weten wat het geworden is. 
Een fijne week allemaal. 
Ik sluit af met het SANCTUS ter ere van mijn vader. 




Geen opmerkingen: