zondag 1 januari 2017

Een nieuw begin

zondag 1 januari 2017
Afbeeldingsresultaat voor gelukkig 2017

Het is even wennen om 2017 te schrijven, maar het is weer gelukt en als alles goed gaat wordt dit het eerste blog van een nieuwe serie in 2017. Wij hebben hier een rustige jaarwisseling beleefd. Het was gezellig voor de TV en een mooi vuurwerk werd afgestoken op het plein. Ook in het dorp is volgens mij alles rustig verlopen. Wel veel harde knallen en ook veel prachtig siervuurwerk. Dat wordt nu rotzooi opruimen. Maar op het plein is dat al weer gebeurt. Elders wordt het vaak weken later. Over het algemeen zijn de vuurwerkmaniakken niet zo van het opruimen.
Het wordt volgens mij een heel bewogen jaar.
Als je goed kijkt wat er allemaal gaat gebeuren.
Verkiezingen in Nederland, Frankrijk en Duitsland. Zeer onvoorspelbaar wat er gaat gebeuren.
Een nieuwe president in Amerika die volgens mij zo grillig is als het weer. Hopelijk kunnen zijn adviseurs hem een beetje bijsturen hoewel ik denk dat het een ongeleid projectiel is en we hier grote problemen door krijgen. En vergeet niet de situatie daar in Turkije. Nee hoewel ik toch wel optimistisch van aard ben kan ik hier niet optimistisch over zijn. De eerste aanslag met vele doden is al weer geweest en zo zal in 2017 veel bloed vloeien. Helaas de machtswellust zal hoogtij vieren.
Wij hebben het de afgelopen week heel rustig aan gedaan. Wel veel in en om het huis gedaan opdat we het nieuwe jaar schoon en opgeruimd in zouden gaan en dat is gelukt.
Voor morgen staat een controlebezoek aan de tandarts op het programma en verder is het ook rustig. Hebben we tijd om hier en daar even op bezoek te gaan en wat dingen voor ons zelf te ondernemen.
Zoals de tweede kerstdag 's middag kregen we het idee om een bezoek te brengen aan het Drents museum, waar momenteel een tentoonstelling is 
Het was een prachtige middag. Ik was al eens in Groningen voor een tentoonstelling van de werken van Repin en vind het schitterend zoals die man geschilderd heeft en ook zulke grote stukken. Het schilderij zoals hierboven ( de Wolgaslepers)  afgebeeld heeft een enorme omvang en je hebt het gevoel of je ook aan het slepen bent.
Tevens kwamen de Russische Tsaar en zijn gevolg nog op bezoek.


En dat pik je zo maar even mee op een tweede kerstdag 's middags.
Van die onverwachtse momenten hebben we er vele meegemaakt in 2016 en hopen we ook weer mee te maken in 2017. 
Met die wens sluit ik dit blog weer af en voeg tot slot er nog een mooi stukje muziek bij. 
Het Gloria in excelsis deo van Antonio Vivaldi. 

Een fijne week allemaal. 


Geen opmerkingen: