zondag 15 januari 2017

wat brengt de toekomst?

zondag 15 januari 2017
Wat brengt de toekomst. Dat vraag ik me af. Heb een poos geleden beloofd niet meer zoveel over de toestand in de wereld te schrijven. Maar ik kan het nu niet laten aan de vooravond van de installatie van de 45e president van Amerika. Veel mensen zeggen nou wat maakt mij dat nou uit, Amerika is ver weg en dat zal ons niet treffen. Maar ik denk daar anders over en helemaal met zo'n president die schijt heeft aan alles. Die onbezonnen dingen er uit braakt zich niet tegen laat spreken en denkt dat hij de hele wereld wel kan vertellen wat er moet gebeuren. Het is een vies kereltje die dingen heeft uitgehaald en nog zal uithalen waar wij de dupe van worden.
Een oorlog met China zit er aan te komen en als deze man een paar onbedachte handelingen verricht dan hebben wij hier ook oorlog. Met alle vluchtelingen, de ongelijkheid en de honger in de wereld.
Het wordt een ramp. Ik las in de krant dat er iemand was die hoopte dat hij zo snel mogelijk weer wordt afgezet en ik denk dat het ook het beste is. Ik en ik denk velen met mij zullen nog eens terug denken aan die beschaafde man Obama.
Afbeeldingsresultaat
Wat heeft die het goed gedaan. Hij heeft ondanks alle tegenwerking de rotzooi van zijn voorganger op moeten ruimen en dat is hem voor een groot gedeelte gelukt. Het is nu tijd om weer rotzooi te maken en dat zal die Trump niet nalaten. Helaas.
Afbeeldingsresultaat voor trump
Wij hebben de afgelopen week ook weer het nodige beleefd.
€ 11,50 gewonnen in de staatsloterij. De droger heeft het begeven en is door de monteur dood verklaard. Onze stoelen zijn nagekeken en weer goed bevonden. We hebben nieuwe gordijnen gekocht. En onze elektrohaard is geleverd. De sfeer is weer als van ouds.
Afbeeldingsresultaat voor haardvuur
Ach nu ik het zo schrijf en de plaatjes verzamel moet ik zeggen dat dit vuurtje onder die Trump niet verkeerd staat.
Verder heb ik me erg veel bezig gehouden met het verdere verloop van de situatie in Gasselte waar ik nog heen en weer ben met de achterbuurman over de bomen die inmiddels verwijderd zijn en het herstel van de muur. Waar ik offertes voor opgevraagd heb en welke we gaan bespreken in de vergadering van de VVE. Die vergadering moest worden voorbereidt en dat is inmiddels ook gebeurt.
Nu moet ik me wijden aan de werkzaamheden voor de borg......voorbereiding van de Paas faire.
Er moet nog veel gebeuren. Maar goed eerst het een en dan het ander.
Maandag gaan we eerst maar eens even kijken op een grote boot die in het Eemskanaal ligt.
Woensdag ga ik naar de kapper en dan ga ik lunchen met Phil mijn oud collega die inmiddels al een paar jaar in Portugal woont met haar man en honden en nu even in Nederland is.

We gaan lunchen in Fellini in Assen. Gezellig even bijkletsen en daar verheug ik me erg op.
 9
Woensdagavond weer bloemschikken in de Klimroos met Ankie het thema is bloemen en bollen.
Ben benieuwd met wat voor mooi bloemkunstwerk ik weer thuis kom na 2,5 uur werken.
Donderdagochtend wordt de nieuwe droger gebracht en vrijdagmorgen naar de borg voor een vergadering. Dan is de week al weer bijna voorbij. En zo stomen we door naar het einde van de maand. Met allerlei nieuwe dingen, onderwerpen en uitdagingen. Het leven moet interessant blijven en ik kan niet anders zeggen dat het voor mij nog steeds uitdagend en interessant is.
Daarom sluit ik nu af met jullie allemaal een fijne week toe te wensen en de hoop dat jullie allemaal kunnen genieten van deze mooie wereld.
Ik sluit af met een lied van Stef Bos.... Maskerman   op wie zou dat nu van toepassing zijn.?

Geen opmerkingen: