zondag 25 december 2016

Het is volbracht

zondag 25 december 2016
Afbeeldingsresultaat voor kerststukje
Eerste Kerstdag de lichtjes branden in de kerstboom en het is rust, want het is volbracht.
De opname dagen voor het programma "Meester Visser doet uitspraak" zijn achter de rug.
De uitzending zal maart/april zijn. Volgens mij heeft het goed uitgepakt en zal er binnenkort het nodige aan actie plaats vinden. Ik zal een link plaatsen van een filmpje op Youtube en verder mag ik er niets over zeggen. Tot de uitzending rust er een embargo op en moeten we onze mond houden.



Het waren twee zeer intensieve dagen, waarvan de tweede begon rond 9 uur 's ochtends en ik was rond 0.30 uur weer thuis woensdag. De hele dag moet je paraat zijn, op je hoede en goed nadenken wat je zegt en hoe je het zegt. Als de uitzending geweest is zal ik er wat meer over vertellen.
Naast deze intensieve dagen hebben we nog wat leuke dingen gedaan.
Zo zijn we op de koffie geweest in Haren en hebben we natuurlijk in het gekkenhuis boodschappen gedaan voor de kerst. Dat is toch niet leuk meer om in een supermarkt boodschappen te doen...het was een gekkenhuis, het lijkt wel of heel Nederland is uitgehongerd. Wij hebben geen bijzonders in huis en doen normaal wat we anders ook eten in het weekeinde.
Donderdagavond ben ik naar de Borg geweest daar werd ons als vrijwilligers een buffet aangeboden en dat was weer zoals altijd goed verzorgd. We kregen nog een scheurkalender aangeboden en daarmee was voor mij het jaar afgesloten qua werkzaamheden behalve dan dat ik a.s. woensdag de kerstversiering help opruimen om te zorgen dat de borg kan worden ontruimd om een renovatie in gang te kunnen zetten. De komende 2,5 maand is hij dicht en kunnen de aannemers hun gang gaan om dit mooie gebouw te behouden voor het nageslacht en te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren bij een volgende beving en de plafonds naar beneden komen. We hebben weer een beving gehad van 2,5 en we kunnen er op wachten wanneer de volgende komt.

Afbeeldingsresultaat voor bevingsschade
Dit is een voorbeeld hoe het er uit komt te zien. In de borg zijn plekken waar het er niet veel beter uit ziet. Maar aan de buitenkant is heel veel gerestaureerd en ik moet zeggen dat dit heel netjes is geworden. Als ze dat ook binnenin zo doen mogen we dik tevreden zijn.
Maar of het toekomstbestendig is, dat is de grote vraag. Zelf hadden we alles netjes en na de laatste beving zit er al weer een flinke scheur in de badkamertegels.
Er was de afgelopen week nog een heugelijk feit, mijn eerste AOW is uitgekeerd, heb er een half jaar op moeten wachten, maar het is gelukt, op 23 december is het overgemaakt en daar zal ik het de rest van mijn leven mee moeten doen. En zoals het er nu naar uit ziet dan gaat dat wel lukken.
Vrijdagavond hebben we een kaarslichtjestocht gemaakt door de grachten van de Stad Groningen en dat was heel leuk. Oliebollen op tafel en een glas glühwein het was erg gezellig. Gelukkig was het droog en hadden we geen last van beslagen ramen.
Afbeeldingsresultaat voor gluhwein buiten
Afbeeldingsresultaat voor kerstversiering groningen

Zo voeren wij hier doorheen het was een leuke ervaring.

Gerelateerde afbeelding
En zo zitten we dus in de kerstdagen en staat er weer een nieuwe week ......de laatste week van 2016 voor de deur. Nog even naar Gasselte voor de nasleep van de werkzaamheden van Meester Visser en eten bij de buren die ons als dank voor het oppassen een Afrikaanse maaltijd aan willen bieden. En dan staat 2017 voor de deur met al zijn verrassingen. Gaan we kijken wat die ons brengt.
2016 heeft veel goeds gebracht en gelukkig voor ons niet veel ongelukken. Maar voor de mensheid in zijn algemeenheid weet ik niet of er veel goeds gebracht is en ik hoop dat het in 2017 verbeterd, maar ik betwijfel dat. Gelukkig weet niemand dat en zullen we het moeten afwachten.
Ik sluit af en wens jullie fijne kerstdagen toe en laat het Stille nacht maar eens horen.

Geen opmerkingen: