zondag 18 december 2016

Het gaat gebeuren

zondag 18 december 2016
Het gaat nu gebeuren. De komende week vinden de opnames plaats voor het programma:
Afbeeldingsresultaat voor meester visser doet uitspraak
Het heeft heel voeten in de aarde gehad.
Telefoontjes, mailtjes, bezoekjes en overleggen maar nu gaat het gebeuren.
Locaties moesten worden gezocht waar de hoorzitting kan plaats vinden en waar de uitspraak kan worden gedaan. Alles is nu rond. Ze zijn nu aan het vissen vanuit de productie wat leuke opnames zijn.
Ik wil mezelf blijven en geen dingen doen die niet bij me passen.
Of ik groene vingers heb? Ja wel hier thuis maar niet daar was mijn antwoord, we hebben een tuinman.
Jammer dan, het zou mooi zijn als ik daar even de tuinman ging uithangen.
Heb kort geleden wel een put leeg gemaakt, o dat zou ook leuk zijn. Nou dan ga ik toch nog een keer graven in die put. Ach en ik haal wel eens blad van het platdak van de garages en maak de garages ook wel eens schoon. Gaan we dat doen. Ook werd me verzocht op een trap te gaan staan om de bomen te bekijken. Dat kan ook, want dat heb ik de afgelopen tijd veelvuldig gedaan. Alles is nu volop in ontwikkeling, de tuinman heeft de boel nog even een goede beurt gegeven vrijdag en de bewoners zorgen er ook voor dat alles netjes is rond hun appartement. Volgende week zal ik laten weten hoe het is gegaan en als het mag van de programmaleiding laten weten wat de uitspraak is en wanneer het wordt uitgezonden.
Het is wel heel spannend allemaal.
Wat ook spannend is is mijn middag vandaag......ga werken in de borg en wil graag zien hoe de kerstpracht zich heeft gehouden. Er zaten nogal wat kwetsbare stukken tussen en ik hoop dat het er nog allemaal toonbaar uitziet.
Wat hebben we nog meer gedaan de afgelopen week?
We zijn gezellig op koffie visite geweest bij Enna en Dick. Onze eerste oliebollen gegeten met een heerlijk kopje koffie en een gezellig gesprek.
We hebben al onze kerstwensen geschreven en verstuurd......altijd weer een hele klus.
Maar het is gelukt en hier stromen de kaarten binnen.
We hebben de kerstboom opgezet en wat versiering aangebracht in en om het huis.
Al zeg ik het zelf het ziet er weer sfeervol uit.
foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
Gistermiddag zijn we nog naar Groningen geweest om daar winter welvaart even te bezoeken.
Geweldig wat is de stad mooi verlicht en wat een leuk evenement.
Gerelateerde afbeelding
Met alle perikelen rond de opnames van Mr. Visser er bij was het weer een aardig drukke week.
Daar tussendoor is onze waterontharder ook nog in bedrijf gesteld en ik moet zeggen dat we daar nu al de voordelen van hebben. Ons water had een hardheid van 12 en nu is het ongeveer 5. Het was abnormaal hard. De eerste proeven pakken goed uit. Na één keer een pan water op het vuur kon je hem al weer ontkalken en dat is nu voorbij. Het glaswerk glimt ook mooi en het water smaak veel beter. Ik hoop dat het apparaat zich zo goed blijft manifesteren.
Het is een technisch verhaal maar zo werkt het principe.
 Afbeeldingsresultaat voor waterontharder
Ik ga mij weer verdiepen in de stukken ter voorbereiding op de komende week en hoop er dan met een goed gevoel op terug te kunnen kijken.
Ik wens jullie allemaal een fijne week toe en een goede voorbereiding op kerst.
Groetjes en tot volgende week.
Ter afsluiting een stukje advendsmuziek.... RORAE CAELI DESUPER

Geen opmerkingen: