zondag 24 juli 2016

de vierdaagse

zondag 24 juli 2016 

De vierdaagse van Nijmegen....de rijwiel vierdaagse van Drenthe. Allemaal evenementen en wat een drukte. Gelukkig is het allemaal goed verlopen en zijn er geen aanslagen gepleegd zoals elders op de wereld.
Helaas voor mijn broer die de tocht moest stoppen omdat hij op de eerste dag van de vierdaagse van Nijmegen door zijn enkel is gegaan. Hij had hem zo graag nog één keer gelopen en er zoveel voor getraind. Maar het was hem niet gegund. Maar gelukkig toen we donderdagochtend op bezoek waren was de teleurstelling al wat  verwerkt en hebben we een gezellige ochtend mogen beleven.

Dit is mijn broer dus opgebroken. Hij moest en zou inhalen want hij kon zijn tempo niet houden en dus even opzij en een stoeprandje niet gezien. Het lijkt mij dus ook drie keer niets om in zo'n optocht mee te doen.........ik denk dan laat ze maar lopen. En gelijk denk ik wanneer trekken wij ten strijden in een dergelijke optocht tegen het geweldig wat er op dit moment in de wereld heerst....tegen de honger......tegen de dictators die allemaal hun gang maar gaan.........maar aan de andere kant denk ik ook weer......wees blij dat het kan en dat er zoveel mensen plezier aan beleven.
De middenstand in Nijmegen en omgeving heeft het er goed bij gehad.
Dus laat mij er even buiten en geniet lekker met elkaar.
Wij hebben lekker gefietst in ons natuurgebied het Roegwold en zijn hier en daar op visite geweest.
Zo ook gisteren bij Janny die jarig was. We konden zo waar tot ruim 23 uur in de tuin zitten en het was gezellig.

Het is een heel mooi natuurgebied dat nog volledig tot wasdom moet komen, maar het is nu al genieten.


Verder heb ik deze week actief meegedaan op Facebook in de discussie over Turkije en die vreselijke man daar die de Poetin van Turkije wil worden.
Gelukkig zitten de ramen nog in ons huis, maar ik heb me daar toch een lading kritiek over me heen gehad, maar daar kan ik gelukkig wel tegen. Ik vind het alleen heel jammer dat er zoveel mensen zijn die allemaal achter die vreselijke man aanlopen en niet een vuist tegen hem durven te maken.
Dat ze niet zien dat hij ze manipuleert en alles naar zijn hand zet.....volgens mij heeft hij die hele coup georkestreerd en zit hij daar nu weer de vruchten van te plukken. Laat die turken toch de ogen openen en massaal in opstand komen. Maar nee ze gaan de straat op omdat hij het vraagt en lopen overal met vlaggen te zwaaien en elkaar de hersenen in te slaan. Hebben ze dan niet geleerd van de toestand in Duitsland in de vorige eeuw?  Zelfs hier in Nederland gaan ze de straat op en dan roepen ze ook nog. "Ons vaderland " en dan denk ik waarom ga je daar dan niet heen en blijf daar lekker. Nee ze staan hier op veilige afstand met hun grote mond te schreeuwen. Ik ben benieuwd hoe lang dit allemaal goed gaat en ik vrees het ergste voor die mensen die allemaal zijn ontslagen, gevangen zijn genomen een uitreis verbod krijgen en weet ik veel wat nog meer. Die krijgen heus geen eerlijk proces en een groot aantal kunnen beginnen hun laatste dagen te tellen.
Ik volg het nieuws op de voet en op velerlei manieren en hoop een beetje een realistisch beeld te krijgen van de toestand in de wereld en hou mijn hart vast over alles.
Ik hoop dat we nog eens in een vrije en vreedzame wereld mogen leven maar ik denk dat dit een ijdele hoop is.
Met deze trieste voorspelling wil ik jullie allemaal een fijne week toe wensen en hoop dat je er wat van maakt. Groetjes
Ik sluit af met het vierdaagselied......een vrolijke deun.

Geen opmerkingen: