zondag 19 juni 2016

spanning

zondag 19 juni 2016
De titel is vandaag SPANNING. Dat kan overal op slaan.
Bijvoorbeeld....we gaan vandaag naar Zwolle en hopen daar een mooie voorstelling te zien in het theater De Spiegel. Zou het een mooi theater zijn? Is het een leuke voorstelling? De artiesten zijn:
De familie Kazan met een show en Jan Keizer met Anny Schilder komen ook nog langs.
We wachten vol spanning af.
Max was afgelopen dinsdag jarig. Vooraf toch wat spanning.....zouden er wel mensen komen?
Hebben we wel genoeg in huis? Achteraf nergens voor nodig die spanning...het liep allemaal gesmeerd en we hadden genoeg in huis. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat mensen over de vloer. Gezellig is het geweest.
Maandag zou het terras worden afgewerkt. Tegen het einde van de middag. De hele dag in spanning gezeten.....zouden ze het niet vergeten?......waarom zijn er nog geen tegels e.d. gebracht. Zou ik moeten bellen?....niet gedaan en rond 15 uur kwam de straatmaker en hij had alles bij zich.
Opgelost....alleen hij was wel alleen......zielig....dus ik andere kleren aan en heb hem flink meegeholpen en rond 18 uur waren we klaar. Spanning.......voor niets.
Dit is het resultaat.
Hier is het goed toeven......laat de zomer maar komen. 
De weer mannen en vrouwen hebben voor de komende week mooi weer voorspeld dus dat gaat goed komen. 
De komende week hebben we het druk.
Werken in en om de borg, naar een voorstelling op het terrein van de borg  de fietsenmaker komt langs voor de jaarlijkse controle. Mag ook wel er zitten al 1600 kilometer op de teller dan moet alles even goed nagekeken worden. Ga naar de kapper en ga een hele dag weg met mevr. Riepma en Enna en Jantje. Gezellig een dagje naar Duitsland. Dan is het al weer weekeinde en gaan we naar een openluchtvoorstelling in Veendam en krijgen we zondag visite.
Het is toch geweldig met al deze vooruitzichten en dat zonder spanning hoop ik. Daar kun je zelf een hoop aan doen door meer te denken dat het goed komt en veel zelfvertrouwen in je zelf en elkaar te hebben. Dat beloof ik hierbij. 
Zo ook over de toestand in de wereld......daar maak ik me zelf vaak druk om.....er gebeurt zoveel en dat zijn niet altijd van die gezellige leuke dingen. Maar ook dat geeft spanning.....spanningen in de wereld maar ook bij mij. Waar gaat dit naar toe....wil ik nog wel naar een grote stad.......Reis ik nog wel met openbaar vervoer?....Ik beloof me zelf om daar niet al te veel bij stil te staan.....anders kom je nergens meer. Moet je op je eigen erf blijven en in je eigen huis......maar ja hier in Groningen is dat ook niet altijd veilig.......dat geeft weer spanning en zo zijn we weer bij het begin. 
Leef en pluk de dag. zou ik zeggen. 
Een fijne week toegewenst. 
Jan Smit zong ooit een een lied. Leef nu het kan. Die zal ik hier onder zetten. 

Geen opmerkingen: