zondag 12 juni 2016

Haydn

zondag 12 juni 2016
Wat is muziek toch mooi en wat kan ik er van genieten. Heb nu allerlei muziek van Haydn ontdekt.
Het voorjaar spat er af vind ik. Zo is er het Gypsy Rondo.
Als ik hier naar luister en ook nog kijk naar deze mensen dan denk ik aan het voorjaar die al weer bijna ten einde gaat. 
Zo staan we nu weer aan het begin van een nieuwe week. 
Een week waarin veel staat te gebeuren. 
Eindelijk wordt morgenmiddag het terras afgewerkt en kunnen we verder gaan met inrichten. 
We hebben een tuintafel gekocht en kunnen nu aan de ene kant zitten eten en aan de andere kant zitten te rusten. Het is een feest om hier te vertoeven. 
A.s. dinsdag verwachten ze niet zulk mooi weer dus ik ben benieuwd of het gaat lukken om Max zijn verjaardag te vieren op het terras. En anders gaan we toch lekker binnen zitten ook goed. Maar ja je verwacht eigenlijk dat je half juni wel buiten kunt zitten. We zullen zien wat het gaat worden. 
In mijn blog van de vorige week verhaalde ik dat we met de gepensioneerden van het UMCG weg zouden gaan en dat ik daar nu over zou verhalen. Hier komt het dan. 
We moesten rond 8 uur in de ochtend in de stad zijn en daar vertrokken de bussen richting Giethoorn. 
Wat een organisatie ruim 500 mensen allemaal een plekje in de bussen en dan in optocht naar Giethoorn. Daar stond het appelgebak al klaar en werd in een rap tempo de koffie ingeschonken. 
Vervolgens gingen we in boten en volgde een tocht van ruim een uur door het mooie Giethoorn. 
Uit de boot stond ons een maaltijd te wachten. Groente soep, een schnitzel met allerlei soorten groente en aardappelen en ter afsluiting een heerlijk toetje. Vervolgens kon je een uur rond lopen en dat hebben we gedaan door het dorp Giethoorn zie je de dingen weer een van een andere kant. 
Rond 17.30 uur waren we weer in Groningen en kon ieder zijn eigen weg weer gaan. Het was geweldig geregeld en we hebben genoten. Ik heb een grote bewondering gehad voor de mensen van het restaurant hoe die een dergelijke groep ontvingen en alles in goede banen leiden. Geweldig. 
Over drie jaar wordt er weer een dag georganiseerd en wij hopen dat we daar weer bij mogen zijn . 
Max heeft veel oud collegae gezien en gesproken en hij genoot extra. 
Over genieten gesproken woensdag avond mocht ik in de borg een rondleiding verzorgen voor 20 personen.. 
Dat was ook genieten. Het is zo leuk om voor geïnteresseerde mensen een rondleiding te verzorgen. 
Dit was de Riepster Cantorij uit Zeerijp. Zij zingen altijd in de Jacobuskerk. Waar ik ooit ter voorbereiding op mijn voettocht naar Santiago langs ben gelopen en binnen ben geweest. Dus dit gaf een extra gevoel bij deze rondleiding. Heb hun dan ook nog even de tentoonstelling laten zien. Ze waren allemaal heel ingenomen met het geheel en dat geeft een goed gevoel. Dat was ik ook wel nodig want ik moest alles wel weer afsluiten alleen en dat is niet prettig. Maar goed het was gelukkig nog licht. 
Nu gaan we ons opmaken voor de verjaardag van Max en voor a.s. zaterdag dan is er in Slochteren bij de Fraeylema een folly festival en dat beloofd een hele mooie dag te worden. Hopelijk werkt het weer ook goed mee. 
Dit is een folly.... een dwaas gebouw op een engels landgoed. Het moet een ananas voorstellen. Zo groot zijn die op het park rond de Fraeylemaborg niet maar ze zijn wel heel mooi en ook toegankelijk de komende 5 jaar zullen ze hier blijven staan en kunnen bezoekers er in kijken. 
Met het festival zullen er allerlei activiteiten in plaats vinden. 


Is dit nu geen plaatje? Vooral de eerste vind ik erg mooi....hazelnoot.....Ben heel benieuwd wat ze hier in doen? Het is allemaal te zien en te beleven a.s. zaterdag van 11 tot 17 uur en ook nog gratis ook.....ook de borg is die dag gratis te bezichtigen. 
Tot slot nog een stuk van Haydn wat mij aan de zomer doet denken. Het is een Hobo concert in C majeur. Veel plezier en hopelijk tot volgende week. Groetjes .
 

Geen opmerkingen: