zondag 27 september 2015

Evert Thielen

zondag 27 september 2015 
Vandaag mag ik weer even werken in de Fraeylemaborg.
Donderdag was het even tijd om na alle inspanningen ons even te ontspannen en naar een lezing te gaan van Evert Thielen. Deze schilder exposeert momenteel nog in de Fraeylemaborg tot 4 oktober en ter afsluiting gaf hij een lezing over zijn werk en zijn manier van werken.
Geweldig om deze man te horen praten over zijn werk en daarna ook nog een rondleiding langs zijn werken te krijgen.

Hier staat hij afgebeeld voor één van zijn veelluiken waar hij naam mee heeft gemaakt.

Hieronder een paar werken die te zien zijn in de Fraeylemaborg.


Een drieluik en als deze gesloten is zie je dit.


Wil je meer zien neem nog de kans en spoed je naar de Fraeylema.
A.s. donderdag ga ik weer om een lezing bij te wonen over een boek wat daar dan gepresenteerd wordt over het leven op de borg. De titel van het boek is: Toen gewoon, achteraf bijzonder!
De conservator van de borg Henny van Harten - Boers heeft het boek geschreven. Ze heeft daarvoor gesproken met de mensen die zelf iets met de borg te maken hebben gehad. Familie, kamermeisjes, pachters en omwonenden. Het lijkt mij een leuke middag te worden.
Maar eerst moet er weer het een en ander om het huis gebeuren. De voorbereidingen zijn reeds getroffen om langs de gevel een strook grind aan te leggen. Dat grind moet maandag opgehaald worden en gestort worden langs de gevel. Daarmee is weer een stap in de afwerking gezet.
Zo hebben we zaterdag de haard geplaatst en kunnen we sfeervol de donkere dagen in.
Hier moet het wel mee lukken dacht ik zo. 
We hebben er zaterdagavond al van genoten . 
Verder hebben we gekeken naar een documentaire over drie vluchtelingen hoe hun vlucht verliep en wat ze allemaal mee maken aan uitbuiting vernedering en gevaren. 
Het is schrijnend hoe deze mensen in de verschillende landen worden behandeld. 
Hopelijk gaan wij in Nederland er humaner mee om hoewel ik daar ook zo mijn twijfels bij krijg als ik de beelden zie over de protesten die hier de kop op steken en dan die inmenging van de PVV. 
Wat zijn er toch een hoop mensen die achter die partij aanhobbelen en zich laten opfokken door die foute mensen. Ik hoop dat dit geen herhaling wordt van wat we ooit hebben meegemaakt. 
Wij gaan qua weer in ieder geval een mooi week tegemoet en hopelijk kunnen we daar nog een beetje van profiteren. 
Ik wens jullie dan ook allemaal een hele fijne zondag en week toe. 
Ik sluit af met een stuk van Händel op orgel.
De Koekoek en de Nachtegaal. 
Als je het leuk vindt luister goed dan zul je de vogels horen. 



Geen opmerkingen: