zondag 1 februari 2015

aan de afgrond

zondag 1 februari 2015 
 Zo staan we met elkaar aan de rand van de afgrond.
Ik ben niet zo pessimistisch maar als ik de wereld om me heen bekijk dan glijden we zo met elkaar de afgrond in. Ben je altijd oppassend geweest, wordt je wel meegesleurd.
De regering maakt er een potje van. Griekenland maakt er een potje van en dat staat Spanje, Italië en Frankrijk wel aan. Dus volgens mij uit de EU flikkeren en anders sleuren ze ons mee de afgrond in.
Kamp wil niet luisteren en de bevingen gaan door en wij kunnen met elkaar hier in Groningen wel de grond in zakken. Maar we sleuren hun mee de diepte in daar kunnen ze op rekenen.
ISS........Ze denken dat de geest weer wat in de fles zit......ik denk het niet.......nieuwe tactieken steken de kop op en het koppen snellen en andere gruwelijkheden blijven komen en in ergere mate.
Wij waakzaam? Ach het helpt niet.....angst dat zal het zaaien en zo uit het niets komt er een figuur of  komen er figuren die uit onverwachte hoek allerlei onheil zalzullen aanrichten.

Poetin.......ik heb het al vaker genoemd hij lacht in zijn vuistje en slaat straks op een onverwacht ogenblik toe. We zullen nog raar opkijken met elkaar. Deze week las ik een stukje over Gorbatsjov en ik kon het helemaal met de man eens zijn. De koude oorlog situatie van nu slaat om in een oorlog en dat duurt niet lang meer een kat in het nauw maakt rare sprongen. Zo is het in de geschiedenis altijd al geweest.
Gisteravond de beelden weer gezien over de oorlog in de Oekraïne. Schandalig zoals mensen moeten lijden....geen water, licht en verwarming en dat in de barre winter daar. Zitten ze in een schuilkelder om daar hun tijd af te wachten. En dat allemaal om????? zal wel weer de macht zijn. Mensen zelf willen dit helemaal niet.
We houden het de komende week hopelijk nog een beetje rustig. En voorlopig maar wat dicht bij huis. Dinsdagmiddag voor de tweede keer naar de Fraeylema om ingewerkt te worden.
Dan nog een keer op een zondagmiddag en een gesprek hoe het gegaan is om dan een definitief besluit te nemen. Woensdagmorgen naar de kapper en woensdagmiddag op bezoek.
Maar eerst vandaag de verjaardag van Max zijn moeder gedenken. Het was een geweldige vrouw die bijzonder sociaal was en zeer belezen.
We gaan naar het graf en dan uit eten.
Hierbij steek ik een kaarsje voor haar op.

Die brandt.

Zo was het ook.
Vanmiddag gaan we op bezoek bij een oud collega van Max en haar man.
En zo gaat bij ons de week weer voorbij.
We hebben ook nog een paar dagen hotel Zuiderduin in Egmond aan de zee geboekt.
Maar wat moet je tegenwoordig goed uitkijken wat je doet en hoe je boekt.
Ik dacht vraag het eens aan het hotel zelf of ze met een aanbieding willen komen.
Binnen een paar uur kreeg ik een aanbieding met een aanbeveling het online te boeken dan kreeg ik €2,50 korting p.p. per nacht. Even zoeken op de computer en wat dacht je. Het zelfde hotel en de zelfde tijd 240 euro goedkoper. Echt schandalig vind ik dit. Maar goed ik heb geboekt en kan voor dat geld ook leuke andere dingen doen.
Zo zie je maar weer....zit je thuis achter de computer ook zo geld te verdienen.
Dit waren weer mijn weerspiegelingen op de huidige tijd en een vooruitblik op de week.
Ik sluit af met een mooi muziekje die ik op Spotify beluisterde. Leuk om te doen trouwens.
We hebben al een poos de beschikking over dit medium en dat bevalt goed.
Van Handel Ombra Maifu geweldig gezongen door Philippe Jaroussky
Een vredige week wens ik jullie allemaal toe. Laat je niet meesleuren de afgrond in he!

Geen opmerkingen: