zondag 8 februari 2015

er op of er onder

zondag 8 februari 2014
Het is er op of er onder vandaag volgens mij.
Zoals ik Poetin zag zitten met Hollande en Merkel.

Hij denk volgens mij....hoe lang duurt dit geneuzel nog.
Totaal niet geïnteresseerd en maar denken ik doe toch wat ik in mijn kop heb.
Moet zeggen dat ik vooral voor Merkel mijn petje af neem, zij doet enorm haar best, maar volgens mij heeft het geen zin. Poetin is uit op oorlog en dat zal hij op enig moment gaan voeren ook.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen en dat zal binnenkort blijken.
Wat weer een triest begin van dit blog, maar ik kan er ook niets aan doen. Zo voel ik het.
De afgelopen week bestond uit sneeuw en kou. We hebben de garage opgeruimd en rommel weg gebracht naar de stort. Wat bergt een mens toch veel overbodige spullen op.
Er staat nu nog veel wat even goed moet worden nagekeken en dan ook een plek moet krijgen.
Dat staat er de komende week te gebeuren. De afgelopen week heb ik ook mijn tweede middag meegewerkt op de Fraeylemaborg. Het was weer een leuke ervaring. Nu nog een zondagmiddag en dan kan besloten worden of we doorgaan. Zoals ik er nu over denk dan ga ik er voor.
Ook heb ik boven verwachting snel een afspraak met een expert over de aardbevingsschade a.s. woensdag komt hij langs om de boel te inspecteren. Men zei dat het wel drie maand kon duren, maar het is nu binnen een maand. Ben benieuwd wat daar uit komt. Gistermiddag nogmaals rond het huis gelopen en weer een scheur ontdekt. Voor het bezoek alles nog maar eens goed bekijken.
Het houdt je bezig. en dat zal het ook nog wel even doen.
Vrijdag gaan we naar een voorstelling van Marcel Hensema "Mijn Tweede"
Ook erg benieuwd hoe dat gaat verlopen.
 Heb er goede recensies over gelezen.
Dit waren dan weer de belevenissen en de bespiegelingen op de wereld.
Ben ook erg benieuwd naar de debatten over de gaswinning die donderdag worden gevoerd in de tweede kamer. De politiek heeft vele belangen en vooral eigen belangen. Hun eigen komt eerst, want de provinciale verkiezingen komen er aan en dan komen de belangen van Groningen ook nog aan bod ben ik bang.
We zullen zien.
Ik sluit af met een gedicht over oorlog en vrede.


Ik wens jullie allemaal een vredige week toe en sluit nu echt af met een lied.
Ruth Jacott zingt zo mooi over Vrede.

Geen opmerkingen: