zondag 15 februari 2015

het eindresultaat

zondag 15 februari 2015
Het eindresultaat, daar gaat het om.
We hebben de computerkamer opgeknapt en kunnen er nu weer lekker zitten en genieten van het resultaat.
Het parlement in Den Haag heeft ellenlange debatten gevoerd over de gaswinning en de gevolgen. Het eindresultaat is kortweg gezegd....bekijk het Groningers je kunt de grond in zakken.
In Minsk is gepraat over de toestand in de Oekraïne, het eindresultaat........volgens mij een akkoord dat nog geen week stand houdt. Die gluiperd in Rusland houdt zich er toch niet aan.
Zo even een aantal eindresultaten op een rij van klein naar groot.

Onze computerkamer. We hebben één wand voorzien van behang. Het eindresultaat mag er zijn volgens ons.
 

Hier kunnen we weer lekker vertoeven.
Hier kan ik weer mijn muziek beluisteren.
Hier kan ik weer mijn wekelijkse blog schrijven.
Hier kan ik weer mijn mails lezen en beantwoorden.
Wat heerlijk een opgeruimd huis.
Alles heeft nog geen plek gekregen, er moet nog veel worden uitgezocht en eventueel weg gegooid.
Mijn stelling is 6 maand niet naar gekeken....weg er mee.
Maar dat gaat hier niet op. Er liggen nog spullen in de doos die nog even goed moeten worden bekeken.
Maar dat gaat de komende dagen wel lukken.









Dan het resultaat over de gevolgen van de gaswinning.
Wat is het toch een vuil spel...niemand durft zijn nek uit te steken en eens te zeggen waar het op staat.
Als je niet zonder de 35 miljoen per dag kunt omdat je anders in de knoei komt met je begroting?
Zeg het dan...... maar nee er wordt verschrikkelijk om de hete brei heen gedraaid.
Ik wilde eerst naar Den Haag om vanaf de publieke tribune die schouwspel te volgen, maar ik ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb. Had me daar op zitten vreten.
Het begon zo mooi met een gloedvol betoog van mevrouw Mulder van het CDA gevolgd door D66 mevrouw van Veldhoven en toen kwam hij van de VVD (zijn naam durf ik niet op te schrijven) en was het hek van de dam.
Mooi vond ik het dat vanaf de publieke tribune het Gronings volkslied werd gezonden. Een mooi begin wat de voorzitter wat in verlegenheid bracht.
Na bijna 12 uur te hebben gekakeld was het kippenhok nog niet tot een besluit gekomen en kon Kamp lekker zijn gang gaan. Hij had de handen weer vrij en kon lachend vertrekken. Wat een stelletje zakken zijn het daar in Den Haag toch.
Maar goed wij hebben een expert op bezoek gehad en die heeft hier flink wat schade geconstateerd
Over ongeveer een week krijgen we een rapport aangeleverd. Ben heel benieuwd naar dat eindresultaat. Het is wel wat.......heb je een plat dak en dat is ongeveer 3 meter hoog mag de man daar niet op......ARBO.....moet hij een hoogwerker laten komen. Hoe raar is het.....Ik heb de foto's dan maar gemaakt. En hopelijk helpt het om tot een goede afweging te komen.
We wachten af. Tijdens de debatten heeft er wel weer een beving plaats gevonden in de nabije omgeving. Kamp kreeg een briefje onder zijn neus geschoven en was wel even van zijn stuk.
Maar verder ging hij maar weer door met herhalen en herhalen........tot vervelens toe.
Later in de nacht heeft de aarde weer van zich doen spreken en is er weer een beving geweest. Niet de laatste er zullen er nog vele volgen.
Deze man krijgt nog heel wat te stellen met de Groningers verwacht ik en hoop ik. 

Oekraïne 
Merkel heeft haar best weer gedaan in Minsk. Er ligt nu een resultaat. 
Ze staan er niet erg opgelucht bij. Volgens mij hebben ze allemaal iets van .........hopelijk houden we ons aan de afspraken .....het eindresultaat.....maar Poetin denk bah wat zijn jullie weer vervelend bezig geweest....ik doe toch lekker wat ik zelf wil en zeg dat ik niets doe....en zo zullen we maar afwachten of het ook daadwerkelijk een bestand wordt vanavond. 
Ik denk het niet. 
Merkel en Hollande doen de jas weer aan en vertrekken. 

En dan nu de komende week afwachten wat de week gaat brengen. Een goed rapport van de NAM?
Een goede uitslag over de controle van Max zijn gebit?
Een goede evaluatie met de tuinman van het Appartementencomplex?
Een gezellige nieuwjaarsvisite bij de buren? Wel wat laat, maar door allerlei omstandigheden kon het niet eerder. 
Het is allemaal maar afwachten en dat doen we dan ook. 

Ter afsluiting wens ik jullie allemaal een fijne week toe en mocht je van carnaval houden veel plezier vandaag, maandag en dinsdag.

Afbeeldingsresultaat voor carnaval 2015
En dan woensdag naar de kerk voor het askruisje natuurlijk. 

Dan kan de 40 dagen tijd beginnen. 
Hier past wel het afsluitende muziekstuk bij van Rieneke de Wit ...veertig dagen. 


Geen opmerkingen: