zondag 25 januari 2015

geweldig

zondag 25 januari 2015 
Gisteren 24 januari de verjaardag van mijn moeder. We wilden even naar het graf, maar de situatie langs de weg was van dien aard dat we even afwachten hoe het vandaag is. Want je moet ook op het kerkhof kunnen zijn. Als er dan veel sneeuw ligt kun je er niet goed komen. Wellicht gaan we in de loop van vandaag toch even. Het kaarsje bij huis brand eigenlijk bijna altijd en nu zal ik een kaarsje aansteken in dit blog voor haar.
88 jaar zou ze geworden zijn als ze nog leefde.
Ik heb mijn moeder niet verloren
daarvoor gaf zij mij teveel,
wat zij mij zei, dat blijf ik horen
van wat ik ben, is zij mijn deel.
Ik kom haar overal nog tegen
in wat ik doe, in wat ik laat,
zij was en blijft voor mij een zegen,
waarvan het spoor steeds verder gaat.


De afgelopen week was geweldig.
De tandarts was goed te spreken en heeft geen vervelende zaken kunnen ontdekken. Dus over een half jaar weer een controle en die afspraak staat al weer in de agenda. De tandarts had op papier staan dat de koffie klaar stond bij Diny in De Groeve. Dus ben ik daar langs gegaan en bijna de hele ochtend en middag gebleven. Heel gezellig bij gepraat met Ton en Diny en ondertussen lekker gegeten en gedronken. Een fijne dag komt dan zo maar uit de lucht vallen.
De lezing over de geheimen van Dresden was geweldig en de het concert was ook zeer de moeite waard. Het was een hout blazers trio met piano.
Maar een solo van de klarinettist "Treis piéces voor klarinet solo"van Stravinsky vond ik ook geweldig.
En vervolgens gingen we de volgende dag naar War Horse.
Het was goed dat ik het verhaal had gelezen en me verder geen voorstelling had gemaakt over hoe het zou zijn. Want als je er heen was gegaan met het idee ik ga naar de musical dan kwam je bedrogen uit volgens mij. Het totaal maakte een overweldigende indruk. De paarden en de mensen die ze zo levensecht deden bewegen, maar ook de geluidseffecten en de belichting. Het was voor mij genieten van 20 uur tot 22.30 uur. Prachtig en zeer verrassend.
Vervolgens ben ik met Enna en Trijn de volgende dag naar Baflo gereden via de Eemshaven en hebben we met een mooi zonnetje kunnen genieten van de economische vooruitgang daar.
Drie elektriciteitscentrales op een rij en veel opslag tanks voor olie en havens met veel bedrijvigheid.
Rond 16 uur waren we in Baflo en daar hebben we een hele gezellige tijd gehad en ondertussen genoten van een heerlijke maaltijd. Dreuge Bonen, zelf gemaakte appelmoes en een heerlijk toetje.
Rond 23 uur was ik weer thuis. Vrijdag was het dan tijd voor mijn inwerk middag bij de Fraeylemaborg. Dat was mooi en interessant. Heb ook nog met een rondleiding meegelopen en daarbij weer wat extra's opgestoken van de borg en al zijn wetenswaardigheden.
Zo was het snel weer zaterdag en toen was Kolham bedekt met een dikke laag sneeuw.
Lijkt mooi maar van mij hoeft het niet.
En zo staan we weer voor een nieuwe week. De agenda is nog leeg. Behalve op 28 januari staat dat op Tv Noord een stukje komt over de Fraeylemaborg. Dat wil ik natuurlijk wel even zien.
Verder is het plan dat we de computerkamer even flink aanpakken en veel opruimen en de zaak gaan verven en dat moet volgens mij wel lukken.
De volgende klus is de garage, want begin maart komen onze elektrische fietsen. En die moeten een mooi plekje hebben.
Zo vliegen de dagen voorbij.
Ik wens jullie allemaal weer een fijne week toe en sluit af met een stukje gregoriaans.
Veni creator spiritus


Geen opmerkingen: