zondag 21 april 2024

kippenvel

zondag 21 april 2024 


Kippenvel dat kreeg ik een aantal keren deze week. Zo was het een aantal keren dat ik naar de TV keek en die Wilders zag en uitspraken van die man. Steeds weer de arrogantie en beloftes die hij niet waar kan maken. Bah wat een vent. Maar de rest van die club is ook niks. Grote bekken en geen verstand. 

Het bezoek aan het UMCG verliep prima en de Neuroloog had humor. Daar hou ik wel van. Toen ik zei dat ik me bezorgd maakte over mijn geheugenverlies en dat ik bang was dat ik wellicht dement zou worden zei hij nou iemand die het zegt die heeft en krijgt het niet. Waarop ik geantwoord heb dan ga ik het nog vaak zeggen. Maar goed na het gesprek was de uitslag verder onderzoek. Een EEG en een scan. De oproepen zijn ook al binnen. De neuroloog gaat eind juli met pensioen en wil voor hij vertrek deze zaak graag afhandelen. Nou dat geeft de burger moed. Volgende week vrijdag EEG en 23 mei de MRI. Dat gaat dus lukken. In de loop van juni de uitslag. 





Kippenvel kreeg ik vrijdagmiddag. In de schuur van boer Boon waar ooit de eerste boorput geslagen is  en waar gas werd aangetroffen. Was de definitieve sluiting aan de orde door de symbolische ondertekening van de wet die dat moet regelen. Vanaf nu mag er geen gas meer uit het Groninger veld gehaald worden. Ik denk dan en wie controleert dat? Kleine velden mogen nog wel. Waar liggen die kleine velden? Hoe staan die in verbinding? Wellicht onder de grond ook nog met het grote veld. Tevens las ik dat er onder het gasveld een mega groot olieveld is aangetroffen. Klopt dat? Ik ben geen geoloog maar denk wel dat het zo is. Als je olie opwarmt en het zit echt heel diep dan borrelt het gas vast naar boven. Het bezorgd mij kippenvel. 

Want als die club in Den Haag toch nog een regering vormt dan moeten ze geld en hebben ze schijt aan Groningen en wordt er toch weer gas en als dat niet mag nou dan gaan we wat dieper en halen olie naar boven. En wat dacht je van de toestand in de wereld? Als de nood hoog is. Het spreekwoord zegt:

Nood breekt wet.  




Nee ik ben er ondanks alles niet gerust op. Ik krijg kippenvel. 

Gisteren hebben we een mooi gezellig en rustig dagje beleefd. We hebben al heel lang geen gebruik gemaakt van onze vrij reizen kaarten van de NS. Dus hebben we besloten een dagje naar Rotterdam te gaan. Geweldig. Kippenvelmomenten De bus vertrok uit Kolham om 8.46 uur en om 12.01 stonden wij op Rotterdam centraal. Daar hebben we de metro gepakt naar Slinge en vandaar gelopen naar de Wilhelminakade prachtig om vandaaruit de haven de scheepvaart en de Euromast te bekijken. Gelucht in het restaurant van de Holland Amerika lijn. Daarna terug gelopen naar het Centraal station en weer in de trein terug. Wat een mooie dag. Maar na die drukte toch weer blij om thuis te zijn en te genieten van de rust en warmte. Want het was bere koud en af en toe behoorlijk regenachtig. Nu weer een nieuwe week. Maandagochtend is er voor het eerst een koffiedrink ochtend in het activiteiten centrum. Daar ga ik heen. Dinsdag ons pensioen. En 's avond een lezing over hoe je slim om kunt gaan met vaste planten. Woensdagochtend bloemschikken in de borg en donderdag gaan we naar Leeuwarden om te genieten van de musical de TOCHT.


En dan vrijdag naar het ziekenhuis. 

Zo komen wij de week wel weer door. 

Nu sluit ik af met een mooi stukje muziek van Beethoven uit Fidelio. GOTT WELCH DUNKEL HIER

Kippenvel muziek. Fijne zondag lieve lezers. 



2 opmerkingen:

Jantje zei

Prachtig verhaal Bert, inderdaad een weekvol met kippenvel momenten ! En de komende week krijg je zeker bij de tocht "kippenvel momenten" ( en niet van de kou) fijne en goede week !

Anoniem zei

Dank we zullen zien en beleven Jantje.