zondag 14 april 2024

beangstigend

 zondag 14 april 2024 

Beangstigend is het op dit moment. Nu ik dit schrijf vliegen er allerlei projectielen rond in het midden oosten.

De president van Amerika breekt zijn vakantie af. 
Allerlei vluchten van maatschappijen zijn vervallen en er worden ambassades gesloten. 
 
Waartoe dit zal leiden? We zullen af moeten wachten. 
Hier in eigen land is men nog steeds aan het broeden op de niet bevruchte eieren om er een kabinet van te vormen. Men buitelt vrolijk over elkaar heen middels de sociale media en schiet niet op. 
In de Oekraïne schiet Rusland de boel verder aan flarden en worden heel veel mensen in verdere ellende gestort. En meneer Wilders vindt dat normaal die wil geen steun geven. Als hij nu eens snel op zou schieten dan was het snel vrede. En wilde iedere vluchteling niet meer vluchten en blijven ze wel thuis. Hij is de grote wereld verbeteraar. Tenminste zo wil hij zich graag laten zien. Maar jammer dat mensen dat geloven. Die man stort de wereld verder in ellende met zijn club. Het wordt eerder angstaanjagender dan rustiger. Heb die man al jaren in de peiling het is een verschrikking. 
 
Zijn er nog leuke dingen?
Zeker wel. 



De afgelopen week hebben we een ritje naar de bloembollen gemaakt.

Het is ieder jaar weer prachtig om dit te zien. 
We hebben kunnen genieten van onze tuin. Met die kleurenpracht en het mooie weer.
Heb een heerlijk Toscaans brood gebakken.
We zijn naar een voorstelling geweest.

De voorstelling Nors staal speelde zich af in de RK Kerk te Sappemeer. 



Ooit is de toren omver geblazen tijdens een storm. Dat was 1972.



Wat heb ik verder nog gedaan? Nou naar de kapper een rondleiding door de borg verzorgd met een collega. Een paar keer op huisbezoek geweest in het kader van mijn DOS werkzaamheden en we hebben een gezellige dag beleefd bij Ton en Diny in de Groeve met Elly. Heerlijk geluncht en bijgepraat. Gistermiddag zijn we op visite geweest bij Marieke die 40 is geworden. Dat was ook gezellig en mooi om dat weer mee te mogen maken. 

En dan de nieuwe week. 
Morgen is het al weer 12 jaar geleden dat ik vertrok naar Zuid Frankrijk voor mijn voettocht naar Santiago de Compostella. 
Wat gaat de tijd toch snel. En altijd nog een onvergetelijke herinnering hoe mijn dierbaren me hebben uitgezwaaid. 






We gaan door en ik wil genieten ondanks de beangstigende tijden. 
De komende week staan er verschillende zaken op het programma zo ook een onderzoek in het ziekenhuis (UMCG) bij de neuroloog. Dit in verband met het feit dat ik af en toe mijn geheugen kwijt ben. Dit maakt me heel onzeker en daarover wil ik duidelijkheid. Ben heel benieuwd. 
Verder staan er wat bezoeken en vergaderingen op het programma. En zaterdag gaan we een dagje treinen naar Rotterdam. En dan is het weer zondagochtend en doe ik weer een verhaal over onze belevenissen. 
Ik wens jullie een fijne week toe. 
Ik sluit af met een mooi stukje muziek van de componist Tomaso Albinoni. 
Concerto Saint Marc








Geen opmerkingen: