zondag 25 februari 2024

varkens

 zondag 25 februari 2024



Varkens dat zijn het die kerels die de wereld over hoop halen. De afgelopen week heb ik een documentaire gezien van de VPRO over de Oekraïne. Enorm indringend en veel stof om over na te denken. Het is al weer 2 jaar dat het varken uit Rusland bezig is maar eigenlijk al veel langer want delen van de Oekraïne zijn al 10 jaar geleden ingenomen. Het voorbeeld wat ik al diverse keren voorbij heb zien komen is de volgende. Je woont in een mooi huis en als je thuis komt zit er een vreemde man in je woonkamer en die zegt dat je hem met rust moet laten en dat hij daar goed zit. Je gedoogd het en een paar dagen later zegt die persoon je mag niet meer in de kamer komen want die is nu van mij. Weer enkele dagen later wordt jij je huis uitgezet want het huis is helemaal ingenomen. Dat is eigenlijk het verhaal van de Oekraïne in het kort.


Het begon met onder andere de KRIM en vervolgens volgden er volgende delen van het land en eigenlijk wil dat varken heel Oekraïne. Wij als west Europa steunen de Oekraïne met geld en wapens en dat is goed. Eigenlijk zouden ze heel Moskou plat moeten gooien maar dat kan niet want dan is het hek helemaal van de dam. Maar die idioot van Wilders met zijn aanhang zijn van mening dat we wel kunnen stoppen met steun aan de Oekraïne net als die gek in Amerika.


Dus zal straks de Oekraïne wel verliezen en zijn andere landen aan de beurt om ingenomen te worden. Ik hoop toch zo dat die Wilders met zijn bende niet aan de macht komt want dat is de grootste ramp die we maar kunnen beleven. Maar goed de tijd zal het leren. De formatie zal de komende week weer beginnen en ik heb er weinig vertrouwen in dat dit goed komt. 

De afgelopen week was leuk ik heb een intake meegemaakt voor de WMO en weet hoe dat verloopt.


Max is naar de tandarts geweest voor een behandeling en dat verliep ook goed.


Ik ben bijna klaar met het boek de Camino en donderdag heb ik een vruchtbare vergadering beleefd met de DOS groep. Voor de wandelgroep had ik het idee om een lekkere appel taartje te bakken en die viel er goed in.

Gisteren heb ik een Krentenstoet gebakken en die smaakt ook goed.

Zo is de week weer voorbij gevlogen en staat er weer een nieuwe week voor de deur met nieuwe uitdagingen. 

Morgenmiddag komen Dick en Enna op bezoek en praten we weer gezellig bij. Dinsdagochtend ga ik naar de kapper en woensdagmorgen gaan we naar het gemeentehuis om een paspoort aan te vragen.


Woensdagavond ga ik weer bloemschikken en donderdag zou ik naar Spijk om daar een loopfiets uit te proberen maar dat is nu verschoven naar maandag 4 maart. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. 


Het is volgens mij een geweldig apparaat om mee te lopen als het onderstel niet meer zo goed is. 

We zullen zien. 

Voor nu sluit ik af met een mooi Mexicaans muziekje. Jesucita en chihuahua van Marischi Sol. 

Groetjes en hopelijk tot de volgende week. 



Geen opmerkingen: