zondag 15 oktober 2023

waardig

 zondag 15 oktober 2023 

Waardig was het afscheid van Willem. Wat een gedenkwaardige manier. Willem was altijd bezig in de tuin en met de paarden. Ze hadden in de kerk de kist opgesteld met aan zijn voeteneinde een kistje met groenten uit de tuin en een foto dat hij aan het werk was in de tuin. Alle kinderen en kleinkinderen hadden een bijdrage in de dienst. Willem is begraven op de Eshof waar nu weer ruimte gemaakt is. Het is een prachtige oude begraafplaats. De laatste tijd zijn er heel veel graven geruimd.De week begon al met een bezoek aan het ziekenhuis. Maandagmiddag en dinsdagmorgen. Dinsdagmiddag de begrafenis woensdagochtend wandelen. Ik ben niet gegaan had een afspraak bij de kapper

Donderdag even rustig aan gedaan en vrijdag voorbereidingen getroffen voor een evenement in de kerk. 

Heb een bloemstuk gemaakt en de boel wat aangeveegd. De kerk is omhuld met beukebomen en de beukennootjes vallen in grote hoeveelheden naar beneden. Als uitkomt wat wel eens wordt beweerd dan wordt het een strenge winter,  staat ons nog heel wat te wachten. 

Het Café klassiek was geweldig. Buurvrouw Cobie en ik hadden dienst om de catering te verzorgen en tussendoor hebben we genoten van mooie stukken muziek. Stukken van Pergolesi, Piazzolla, Händel, Mozart en Haydn. 

Cobie en ik zijn een echt team en de catering verliep prima. 

                                                                                           
Gistermorgen zijn we op bezoek geweest bij Janneke en daarna naar Zuidlaren. Ik had meegedaan aan een prijsvraag en een Appelsloof gewonnen. Die hebben we opgehaald en wat Zuidlaarderbollen gekocht. Dat is een traditie. Cobie en Gerrit Jan krijgen ieder jaar een Zuidlaarderbol. En ook één voor ons zelf. 

Het gaat kouder worden in ons landje Ze verwachten zelfs nachtvorst. We wachten af. De komende week weer een aantal activiteiten te doen. Dinsdag het Martiniziekenhuis donderdag rondleidingen in de borg en vrijdag eens kijken in het gemeentehuis in Groningen. Ach en dan nog de gebruikelijke dingen die in en om het huis moeten gebeuren. 

Ik wens jullie een fijne week toe en hoop dat jullie de volgende week mijn blog weer lezen. 

Groetjes. ik sluit af met een fluitconcert van Pergolesi




Geen opmerkingen: