zondag 8 oktober 2023

vreugde en verdriet

Vreugde en verdriet het ligt zo dicht bij elkaar. We verheugden ons op een aantal dagen Terschelling. Op donderdagochtend werden we echter gebeld dat Willem was overleden. Dat is de man van een nicht van Max. Grietje en Willem waren altijd paraat als wij wat te vieren hadden. Woensdagavond zat hij samen met Grietje TV te kijken en plotseling haalde hij een paar keer diep adem en was hij overleden. Dit drukte de rest van ons verblijf op Terschelling de stemming. Het was zo gezellig, in totaal hebben we ruim 120 kilometer gefietst. De reis op de fiets in de trein en op de boot verliep prima en we hebben genoten van alles. Mooi hotel lekker eten en veel gesnoept. Zaterdag hadden we de terugreis geboekt voor 12.30 uur maar we waren al zo vroeg klaar dat we hebben omgeboekt en met de boot van 10.30 uur terug gegaan zijn. Dat maakte dat we al weer rond 15 uur thuis waren.

Op de heen weg hebben we poffertjes gegeten in het pannenkoek restaurant in de haven van Harlingen. We hebben afgesproken dat we op de terugweg daar een pannenkoek zouden eten en dat hebben we ook gedaan. Terwijl de pannenkoeken gebakken werden ben ik naar de kaartautomaat gegaan en heb de OV kaarten opgewaardeerd en de fietskaartjes gekocht en  zo konden we onze reis na een heerlijke pannenkoek aanvangen met de trein. Het ging prima zonder moeite overstappen in Leeuwaren en Groningen en zo naar Kropswolde. Thuis aangekomen lag de rouwkaart in de bus van Willem en heeft Max gelijk met Grietje gebeld. Haar zoon kwam aan de telefoon en Max heeft met hem gesproken. Dinsdag a.s. is de begrafenis.

Het leven komt dan weer keihard binnen. Volgende week allerlei bezoeken aan het ziekenhuis  en dan de begrafenis. We gaan Willem de laatste eer bewijzen hoe dan ook. De rest van de week zien we wel wat die ons brengt.

Ik wens jullie allemaal een fijne week en geniet van het leven zou ik zeggen het kan zo maar voorbij zijn.

Ik sluit af met het Ave Verum.

Phil zei

Hoi Bert. Gecondoleerd met jullie verlies. Dat zal een heel dubbel gevoel zijn geweest tijdens jullie vakantie. Veel sterkte de komende tijd, zeker ook voor Max.