zondag 14 mei 2023

vol verwachting

zondag 14 mei 2023 

Vol verwachting wachten we op de geboorte van de dochter van mijn nicht en haar man.






Mijn broer is woensdag jarig...het zal toch gebeuren dat het een cadeau wordt voor opa.

Wij zitten ook in spanning de telefoon in de gaten te houden. 

De afgelopen week hebben we gewerkt in en om het huis. De gebruikelijke zaken van grasmaaien wieden en in huis stoffen wassen en dweilen. Dinsdagmiddag hebben we een mooi rit gemaakt door Westerwolde.


Vrijdagmiddag ben ik naar de borg geweest om de zaak even te updaten want gistermiddag had ik een rondleiding. 

Het was goed dat ik even geweest ben, want met name in de groene kamer was nogal wat veranderd in verband met een nieuwe expositie. Van Mesdag en van Houten. In de groene kamer kun je werken zien van de familie en ook zelf als bezoeker proberen een stilleven te maken. 


De groep zou 12 personen zijn maar toen ze aankwamen bleken het er 16 te zijn. Dat is eigenlijk te groot voor 1 rondleider omdat de ruimtes met moeite een dergelijke groep kunnen herbergen. Maar het is gelukt en de groep had alle tijd. Ze vertrokken voldaan en wel. Zelf had ik er ook een tevreden gevoel over. 

Vanmiddag gaan we naar het Kielzog voor een voorstelling. We hebben de kaarten gekregen van Irene die verhinderd was vanwege moederdag. We laten ons verrassen.



 

In de kerk van Kolham wordt een expositie geopend getiteld Kleurenpracht. En dat is het. Mooie werken van dames die met wol en textiel aan de slag geweest zijn. Ik laat binnenkort wel foto's zien en hoop dat jullie een keer langs komen deze zomer. De kerk is iedere zondagmiddag open van 14 - 16.30. 

Dan staat er weer een nieuwe week voor de deur. Woensdagochtend ga ik rondleidingen geven door het bos van de Fraeylema in het kader van educatief onderwijs. Donderdag gaan we een dagje weg naar Duitsland. Naar een rododendron park. Of dat gelukt is en hoe het was? Volgende week doe ik verslag. 

Voor nu eindig ik weer met een lied van Robert Long. Hij zong over het algemeen Nederlands maar af en toe ook Italiaans. Zo ook het lied Le stello Quasu. 


Fijne week allemaal.   

Geen opmerkingen: