zondag 28 mei 2023

blijdschap

 zondag 28 mei 2023 

Blijdschap dat heerst als er een nieuwe wereldburger is geboren en ja hoor mijn blog was net gepubliceerd toen we het bericht kregen dat de dochter van mijn nicht en haar man was geboren. 


Haar naam is Linde Julia. Mooie namen vind ik en ik hoop dat haar een mooi leven staat te wachten. 

Dat ze maar mag opgroeien in een wat rustiger wereld. 

Merel en Albert kiezen er voor om de komende weken in alle rust door te brengen. Daar hebben ze gelijk in. Anders wordt je geleefd. 

Heb maandag een mail naar de huisarts gestuurd over mijn gezondheid en gevraagd om een bloedonderzoek. Kreeg snel bericht en heb woensdag een bloedonderzoek laten doen. Donderdag de uitslag en mijn HB is weer op peil. Hele opluchting. Dinsdag kregen we ons pensioen overgemaakt en ook de rekening van de zorgverzekering en daaraan ging gelijk het pensioen weer op. Omdat de volledige eigen bijdrage was verbruikt door alle onderzoeken en dergelijke. Dinsdagmiddag was de afscheidsreceptie van Jenny en dat was een gezellige boel in de Kikker. Ik heb me laten vertellen dat dit een ruimte is die is geschonken door de bouwer. Er worden vaak kleine feestjes gehouden in besloten kring. Verscholen in het immense gebouw. 

Zo zijn we woensdagavond naar de Jaarvergadering van de WAG geweest en dat was een mooie afsluiting van een roerige 10 jaar. Mooie woorden zijn gesproken en we krijgen onze betaalde bedrag terug. Dit moesten we betalen om de club het werk te laten doen. Dat hadden we er graag voor over, want we worden compleet genegeerd door de regering en allerlei instanties en de WAG heeft gezorgd dat we gehoord worden en dat de rechter niet meer om de Groningers heen kan. 

We hebben uit volle borst staande het Groninger volkslied gezongen. 

Vervolgens zijn we donderdag naar het Martiniziekenhuis gegaan om een echo van mijn hart te laten maken. Dat ging allemaal voorspoedig . Over 14 dagen ga ik weer voor een functie onderzoek en een gesprek met de cardioloog. 

En dan nu genieten van de Pinksterdagen, aan het weer zal het niet liggen. 

2e Pinksterdag gaan we weg voor een paar dagen. Eerst naar Hengelo en later naar Best en Oudenbosch.

Zo ben ik weer bij het volgende blog en zal ik laten weten wat we hebben beleefd. Groetjes. 

Ik sluit deze keer af met kinderliedjes ter ere van Linde.









Geen opmerkingen: