zondag 7 mei 2023

koning charles

 zondag 7 mei 2023

Hij is nu officieel de koning. Charles heeft er lang op moeten wachten en ja hoor gisteren is hij dan officieel ingezegend. Wat een ceremonie zeg en wat een geld is hier aan verspild. 






Wij hebben gekeken en ons verbaasd. De hele kroning van hem en haar was een vertoning van je welste. Eeuwen oude tradities en gewoontes. Ik vraag me af hoe lang nog. 
Als ik de meute zag die naar het paleis liep voor de  balkonscene dan denk ik het bestaat nog lang, maar als je verder kijkt en ziet hoe de wereld in elkaar hangt op dit moment, dan ben ik bang dat het snel over is.  Honger oorlog spanningen vluchtelingen.





De oorlog in de Oekraine kon wel eens overslaan naar de rest van de wereld. Overal troepen concentraties en allerlei verdachtmakingen waar ik niet vrolijk van wordt. 

De verdeeldheid in de wereld wordt steeds groter. En de onderlinge haat helaas ook. 

Nee, dan is een middag uit rijden met mevrouw Helder een zegen. We hebben genoten van de mooie bollenvelden in Drenthe en genoten bij de Abdij in Westerbork. 




Verder hebben we huiswerk gedaan. En de tuin verder op orde gemaakt. Dit jaar voor het eerst hebben we donderdag de vier mei bijeenkomst bijgewoond in ons dorp. 


Een waardige bijeenkomst met mooie treffende woorden die werden uitgesproken. Hopelijk kunnen we het volgend jaar weer deelnemen. Bevrijdingsdag hebben we besteed aan de tuin voor zover het ging want het heeft af en toe behoorlijk geregend. Net als gistermiddag, wat een stortbui zeg. Heb eerst nog maar eens gekeken of de afvoeren niet verstopt waren, want er zijn nogal wat bomen in de omgeving die schutbladeren laten vallen. Maar gelukkig was ik net op tijd en heb ik erger voorkomen. 


Zo gaan we vanmiddag op verjaardagvisite in Wagenborgen en dan breekt er een nieuwe week aan met allerlei verrassingen. We hebben nog werk genoeg om het huis om ons naast de verrassingen te vermaken. 

Wat we gedaan hebben dat vertel ik volgende week. 

Groetjes ik sluit af met He gezellig van Robert Long. 



 

Geen opmerkingen: