zondag 21 mei 2023

kleurrijk

 zondag 21 mei 2023 

Kleurrijk dat was het ons reisje door noord Duitsland. 

Nog steeds in afwachting van een berichtje dat mijn kleine achternichtje is geboren, zijn we aan de reis naar Bunde begonnen. Daar is het Steenhuis Bunderhee mooi landhuis met park en een nabijgelegen pand wat nu dienst doet als horecagelegenheid. 


Prachtig en wat een rust daar. 
Vervolgens zijn we naar Park Bruns in Wiefelstede gereden waar op ca. 70 ha rododendrons zijn aangeplant. 


                                                                             
Vervolgens wilden we naar Bad Zwischenahn. 



Maar daar was het zo verschrikkelijk druk dat we maar doorgereden zijn naar Westerstede waar we bij toeval belanden op een Rododendron show. Geweldig. 


                                                                                 

                                                                                  






Vervolgens zijn we een hapje gaan eten in Greetsiel
Maar dat was ook nog niet zo eenvoudig. Parkeerplaats snel gevonden maar een gelegenheid om iets te eten vergeet het maar. Alles vol. Er was een eigenaar van een tent die een tafeltje voor ons creëerde en zodoende konden we toch onze maag vullen. 
Alle complimenten voor de Gezeiten 
Na een heerlijke maaltijd zijn we weer huiswaarts gereden en waren we rond 20.00 uur weer thuis. 
En zo zijn we weer bij een nieuwe week aangekomen. Vanmiddag ga ik samen met buurvrouw Cobie de kerk van Kolham bemensen. Gastvrouw en heer zijn bij de tentoonstelling. 

We wachten maar steeds in spanning op de kleine. 
Op het programma voor volgende week staat: een bezoek aan de kapper een afscheidsreceptie van Jenny

die stop met werken ze heeft 47 jaar gewerkt bij het UMCG en was Max zijn collega lange tijd. 
Woensdag gaan we naar een afsluitende jaarvergadering van de WAG in Middelstum.

Dat is de club die met allerlei procedures hebben bewerkstelligd dat de Groningers gecompenseerd worden voor de gaswinning. Er volgt als afsluiting met een cabaret voorstelling, hapje en drankje en wellicht een mededeling dat we ons inleggeld terugkrijgen. 
Of dat gebeurt en hoe het was zal ik volgende week laten weten. 
En dan moet ik donderdag naar het ziekenhuis voor een echo van mijn hart. 

Heb het al eens gehad en weet wat me te wachten staat. 
De afgelopen week hebben Cobie en ik een legpuzzel van de borg klaar gemaakt. Moet wel eerlijk zijn. Had zelf een kwart gedaan en was er zo klaar mee dat ik hem in de container wilde gooien. Maar Cobie is een kundig puzzelaar en heeft hem voltooid.  

Dan breekt de Pinksteren weer aan. Kijken wat dat oplevert.
Ik wens jullie voor nu een fijne week toe met veel mooi weer. 
Ik sluit deze keer niet af met Robert Long maar met een trompet concert. Was aan het luisteren tijdens het schrijven naar Spotify en was zo onder de indruk. Ik hoop jullie ook. Groetjes. 

 




1 opmerking:

Anoniem zei

Die trip door Duitsland heb ik met Trijn Riepma gemaakt. Prachtig.