zondag 29 januari 2023

zoektocht

zondag 29 januari 2023

Zoektocht......die kan beginnen. Afgelopen maandag moest ik naar de huisarts voor een holter. 

Gelijktijdig zou bloed worden geprikt. De holter werd aangelegd en ik ben weer vertrokken. 

Dinsdagochtend werd ik om 9 uur gebeld door de assistente van de huisarts dat ik langs moest komen. 

Had bloedarmoede. Voor een man moet dit 8.5 zijn en die van mij was rond de 5. 

Ik kijken op internet en wat de symptomen zijn. Dat waren duizeligheid, hoofdpijn, bleekheid, hartkloppingen, kortademigheid en koude handen en voeten. 






Dat klopte precies. Hier heb ik al weken last van. Max zei vaak tegen mij mens wat zie je bleek. 

Ik naar de huisarts ik zei tegen Max ga jij ook maar mee....dat wilde hij ook graag. 

De huisarts zei u moet aan de staaltabletten en we laten onderzoeken waar dit vandaan komt. 

Darm en maag onderzoek om uit te sluiten dat daar iets mis is. In de loop van de middag werd ik gebeld door het Martini ziekenhuis dat ik vrijdagmiddag 3 februari kon komen voor het onderzoek. 

Ach en dit alles op mijn moeder haar geboortedag. 24 januari. Ze zou 96 geworden zijn als ze nog geleefd had. We zijn naar het graf geweest en hebben thee gedronken bij broer en schoonzus. 


Donderdagmiddag heb ik de holter weer ingeleverd en daarover krijg ik in de loop van de komende week bericht. Het zal een week worden van veel naar de WC lopen denk ik. Heb het meegemaakt met Max die een dergelijk onderzoek al een paar keer heeft meegemaakt. Dus de inkopen zijn al gedaan. 

Vezelarm voedsel en een pakket met laxeermiddelen. Hiermee moet ik woensdag beginnen om vrijdag schoon te zijn. 




Had een gezellig avondje afgesproken met Jenny en Vera in het Koetshuys te Groningen maar helaas heb ik die af moeten zeggen omdat ik de voorbereidingen moet treffen voor het onderzoek. Ook zouden we woensdagmiddag op bezoek gaan bij Koen en Gees maar dat hebben we ook maar afgezegd. Ik moest beginnen om staaltabletten te gebruiken, maar dat mocht van het ziekenhuis weer niet omdat die de darmwand vervuilen. Dus maar helemaal niet aan begonnen. En de klachten blijven maar doorgaan.


 

Woensdagochtend wel gewandeld maar ik heb toch maar gezegd wat er aan de hand is. Gelukkig is alles goed gegaan en hebben we een heerlijk uurtje gewandeld. 

Gisterochtend niet naar Janneke geweest maar 's middags. Had de apotheek twee pillen niet in de robot gestopt en hebben we die er gistermiddag uitgehaald. Je wordt ook nog geacht dit snel te doen omdat het zo druk bij die dingen is. De moderne tijd zullen we maar zeggen. 



Ik ben er op voorbereidt en meer kan ik niet doen. 

We wachten af wat deze zoektocht in mijn lichaam op zal leveren. 

Ik kan hopelijk volgende week meer vertellen wat er aan de hand is. 

Een fijne week wens ik jullie allemaal toe en ik sluit af met een mooi klassiek stukje muziek. 

Het concert voor viool en orkest in D majeur. 



Geen opmerkingen: