zondag 4 december 2022

thuisbasis

 zondag 4 december 2022

Thuisbasis.  We zijn maandag weer heelhuids thuis gekomen na een voorspoedige boot- en autoreis. 

Thuis was alles netjes dankzij de trouwe oppas van onze overburen. Een stapel kranten en post en direct de auto uitladen en de nodige spullen sorteren . Alles terug naar de plek waar we het de week daarvoor hadden weggehaald. Maar ook de was sorteren en de nodige boodschappen gedaan. Tevens even bij het installatiebedrijf langs gereden om te vragen of ze langs komen om onze waterontharder na te kijken. 

Dinsdag de hele dag gewassen, gestreken en alles weer opgeborgen. 

Woensdag gewandeld met de groep en 's middags op bezoek bij Bea. Zij ligt weer in het ziekenhuis. 's Avonds ben ik naar een inloopavond geweest van Viberq voor de glasvezel. Hier vernam ik dat zij van plan zijn om de kabel aan te leggen. Het verhaal was dat er minstens 20% van de inwoners zich aan moesten melden en anders ging het niet door. Bij de post zat een brief van KPN dat die los ging en de kabel aan ging leggen. Dus was het nog de vraag wat Delta ging doen. 







Deze klok is van mijn opa en oma geweest
                             zeker 100 jaar oud

Deze klok is zeker 40 jaar oud


Donderdag gezwommen met Ria en 's. middags bij Joldersma in Siddeburen gevraagd of hij onze klokken kon hebben voor reparatie. Dat was mogelijk en ik zou ze vrijdag brengen. 



We zijn naar het steunpunt van Delta geweest in Siddeburen met ook de vraag wat zij gingen doen en ja hoor die willen het ook aan gaan leggen. Dit alles maakt dat als de gemeente niet gecoördineerd wij straks het hele jaar met een opgebroken straat zitten. Want iedere aanbieder legt zijn eigen kabel. Waar een klein land groot in kan zijn. Ik een mail gestuurd naar de gemeente met de vraag om toch te zorgen voor een goede afstemming om het probleem van de opgebroken straten te beperken. Het bericht is onder nummer geplaatst en nu is het afwachten wat ze er mee doen. 

Dus vrijdagmorgen eerst weer boodschappen gedaan en toen naar Joldersma om de klokken te brengen. Die waren beide aan een onderhoudsbeurt toe. 

Zo is de week weer voorbij gevlogen. 

Gisteren nog even naar de borg geweest om te kijken of er nog voldoende ballen waren voor de kerstbomen en dat was het geval. Nog even met de collegae gesproken die me gelijk vroegen naar mijn museum jaarkaart als grapje omdat ik geen medewerker meer ben. Maar ik was er op voorbereidt en had zowel mijn museumjaarkaart als de kaart van de vriendenloterij bij me. Dus beide er maar even doorgehaald. 

En toen de wedstrijd Nederland - Amerika meegemaakt en dat heeft Nederland dan toch maar gewonnen. Afwachten hoe het verder afloopt. 


Bericht gehad dat Bea inmiddels weer thuis is en dat ze veel zin heeft om met de kerstpracht te beginnen. 

De komende week wordt een leuke gezellige week hoop ik. dinsdag naar de kapper en 's middags bezoek. Woensdag middag gezellig koffie drinken bij het Schildmeer en donderdagmiddag krijgen we bezoek van mevrouw Helder uit Assen. En dan is het al weer vrijdag. 

Dat wordt een bijzondere dag. Dan wordt Max gehuldigd is hij 50 jaar lid van het FNV. Dit wordt gevierd met een etentje bij hotel Faber in Hoogezand. 


Zaterdagmiddag gaan we naar Holyday on ise in Groningen Lijkt me een leuke belevenis. Jaren geleden meegemaakt. 




Iets om met op te verheugen. Hoe het is geweest en wat we hebben beleefd daarover verhaal ik de volgende week weer in mijn blog. Hopelijk lezen jullie hem weer. Voor nu een fijne gezellige week toegewenst. 

Vorige week liet ik weten dat het me niet lukte om een paar kunstwerken te laten zien, hier heb ik ze dan toch nog naar boven kunnen halen. 
                                                                                                                           
Het waren hele dure gemiddeld 16000 euro per groep. Wat ik er van moet vinden?
Als suppoost moet je neutraal zijn en mag je je mening niet uiten vind ik. Maar als mens vind ik het niets kan me goed voorstellen dat ze dit op zolder hebben gezet om de kerkgangers niet te storen en ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die dit kopen. Maar ja je weet maar nooit. 



Ik sluit af met Ecce sacerdos magnus (zie de grote priester). 



Geen opmerkingen: